لیفت صورت با نخ + مزایا و انواع آن

لیفت صورت با نخ چه مزایایی دارد؟

روش های نوین جوانسازی پوست چیست؟

با وجود اینکه امروزه روش های نوین و متعددی برای جوانسازی پوست وجود دارد، ولی باید در نظر گرفت که این روش ها گذر زمان را متوقف نمی کنند و نهایتا می توانند روند پیری را کمی آهسته تر بکنند. از بین این روش ها لیفت صورت با نخ می تواند بهترین گزینه باشد زیرا در این روش به راحتی می توان انحناهای سطحی صورت را بهبود بخشید. همچنین این روش در کانتورینگ صورت نیز بسیار موثر است.

لیفت صورت با نخ چگونه است؟

در گذشته موثر ترین و بهترین روش از بین بردن چین و چروک صورت و فرم دهی آن لیفت پوست صورت زیر نظر جراح بود. البته روش های دیگری هم وجود داشت اما مانند جراحی لیفت صورت اثر بخش نبودند.

جراحی لیفت صورت با تیغ انجام می شد و خطرات زیادی داشت همچنین دوران نقاهت در این مورد بسیار طولانی بود و علاوه بر این موارد این عمل جراحی بسیار دشوار و خطرناک بود. در این روش پزشکان با حذف پوست اضافی صورت نسبت به کشیدن آن اقدام می کردند.

باید این مورد را هم در نظر بگیریم که نتایج این جراحی پر خطر و پر هزینه فوق العاده است. با این حال افراد زیادی شرایط روحی و مادی انجام این جراحی پر خطر را ندارند، به همین دلیل روشی ابداع شد که کم هزینه تر بوده و خطرات بسیار زیاد عمل جراحی را نداشته باشد. این روش نوین احات عنوان لیفت با نخ (Thread lift) در جهان از بعد از ابداع بسیار محبوب شده است.

در این روش پوست صورت را به وسیله نخ های بخیه موقت و یا جذبی به سمتی که می خواهند فرم بگیرد، کشیده و پس از گذشت زمان کوتاهی نتیجه دلخواه را بدست می آورند.

لیفت صورت با نخ چه تاثیری بر پوست دارد؟

در این قسمت می خواهیم به 2 تاثیر بی نظیر لیفت صورت با نخ اشاره کنیم:

  • لیفت و مستحکم سازی پوست

در روش لیفت پوست با نخ نیازی به استفاده از تیغ جراحی نیست و هیچ برشی روی پوست ایجاد نمی شود. پزشک با انجام فعالیت هایی در زیر پوست آن را به سمت بالا کشیده و باعث سفت شدن پوست می شود. بنابراین جراح بدون بریدن پوست اضافی صورت آن را با استفاده از نخ های بخیه جمع و سفت می کند و این کار را تا جایی ادامه می دهد که دیگر اثری از چین و چروک و خطوط بر روی پوست باقی نماند. بنابراین بدون احتیاج به جراحی خطرناک، این روش پوستی زیبا و جوان را برای شما به ارمغان می آورد.

  • پوست را وادار به ساخت کلاژن می کند

باید به این نکته پی ببرید که نخ های بخیه استفاده شده در زیر پوست علاوه بر سفت کردن آن باعث تحریک کلاژن سازی نیز می گردد. این نخ ها با کند کردن سرعت پیری نیز مرتبط می باشند که تحت عنوان ترمیم شناخته شده است. ترکیبات موجود در این نخ های بخیه بدن را وادار به کلاژن سازی مجدد در نزدیکی محل درمان می کنند. کلاژن یکی از عوامل مهم و اساسی در جوان سازی و ترمیم پوست است، بنابراین ما را به اهدافمان بسیار نزدیک می کند.

کلاژن چیست؟

کلاژن یکی از اساسی ترین و پر کاربرد ترین پروتئین های بدن است. این پروتئین در اعماق پوست وجود داشته و در ترمیم بافت های آسیب دیده و زخم ها این پروتئین نقش اصلی را ایفا می کند. با افزایش سن، بدن میزان کلاژن تولیدی خود را کاهش داده و این روند کاهشی تا آنجایی ادامه میابد که در حدود سن 70 سالگی 80 درصد از ضخامت پوست از بین خواهد رفت.

لیفت با نخ چند نوع دارد؟

جنس نخ های استفاده شده در این فرایند متفاوت است. این نخ ها می توانند از جنس فلز هایی مانند پلاتینیوم، طلا و یا فیبر های سنتتیک باشند. برخی نخ ها نیز از پلیمر های صناعی ساخته شده اند. توجه داشته باشید که ضخامت باقی نخ ها در حد تار مو می باشد. به طور معمول برای لیفت پوست با نخ از 3 نوع نخ استفاده می گردد.

  • نخ های جذبی

این نخ ها از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده اند و در مدت کوتاهی جذب بدن می شوند. نخ های جذبی بعد از جذب شدن تغییری در میزان استحکام پوست ایجاد نمی کنند و تاثیر آن ها ماندگار خواهد بود. آن ها زیر پوست داربستی تشکیل می دهند که بافت پوست نیز کنار همان داربست مستقر و تقسیم می گردد.

  • نخ های غیر قابل جذب

این نوع از نخ ها عمدتا از جنس فلزاتی مانند طلا و یا فیبر های سنتتیک هستند. در چروک های عمقی و شدید پوست از این نوع نخ استفاده می شود زیرا آن ها تا پایان عمر زیر پوست شما باقی می مانند. این نوع از نخ برای ناحیه گردن نیز مناسب تر می باشد.

  • نخ های ترکیبی

این نوع از نخ، ترکیبی از دو مدل قبلی است. به طوری که بخشی از نخ جذب پوست شده و بخشی از آن به صورت قطعه های کوچک در زیر پوست باقی می ماند. از معروف ترین نخ های بخیه ترکیبی می توان به نخ‌های سیلهوئت و اینستالیفت (Silhouette instalift) اشاره کرد. به طور کلی این نخ ها بعد از جای گذاری، جذب پوست می شوند، تکه های مخروطی باقی مانده در زیر پوست بعد از مدتی حس نمی شوند و هیچ اثری از آن ها نخواهید دید. تنها ایراد وارده به این نوع نخ، سخت و غیر ممکن بودن جا به جایی این نخ ها پس از جای گذاری می باشد.

لیفت صورت با نخ چه مزایایی دارد؟

  • نتیجه طبیعی

یکی از بهترین مزایای لیفت صورت با نخ نتیجه طبیعی و زیبایی آن است. این نخ ها با ظرافت خود، حالت طبیعی صورت را حفظ کرده و مشکلات آن را بر طرف می کنند. به طوری که پس از درمان آثاری از ان باقی نخواهد ماند و فقط جوانسازی و اصلاح افتادگی پوست نمایان می گردد.

  • ایمنی بالا

قطعا انجام چنین عمل هایی نیازمند پزشک و کلینیک حرفه ای و مطمئن است. در صورت انتخاب درست پزشک این فرایند کوچک ترین خطری به همراه نخواهد داشت. بر خلاف سایر روش های جراحی و لیفت، لیفت با نخ برای نواحی بسیار حساس صورت مانند پلک ها نیز امکان پذیر است.

  • دوره نقاهت کوتاه

دوره ریکاوری و نقاهت این عمل حداکثر 5 روز است و اختلالی در انجام فعالیت های روزمره شما ایجاد نمی کند؛ این یکی از بزرگ ترین مزایای آن نسبت به سایر روش های جراحی می باشد. با این حال ورزش، حضور در فعالیت های اجتماعی و رفتن به محل کار به صورت طولانی در این 5 روز توصیه نمی شود.

  • مقرون به صرفه

این روش بر خلاف جراحی های سنگین و پر هزینه بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

  • عدم ماندگاری اثری از درمان بر روی پوست

سوراخ های ایجاد شده برای ورود نخ بسیار کوچک بوده و دیده نمی شوند. همچنین این نخ ها در اعماق پوست جای گذاری شده و با چشم قابل مشاهده نیستند.

برایلیفت با نخ در کرج به کجا مراجعه کنم؟

برایلیفت صورت با نخ در کرج میتوانید به کلینیک پیشرفته دکتر انوشه در مهرشهر کرج مراجعه نمایید. شما در کنار تجربه کادر کلینیک دکتر انوشه ، زیبایی به همراه آرامش خاطر با لبخند رضایت را تجربه خواهید کرد، شما میتوانید برای ویزیت و مشاوره با شماره ویژه 02691300898 تماس حاصل فرمایید.

Call Now Buttonتماس با کلینیک