جوانسازی با مزونیدلینگ + عوارض و اقدامات قبل و بعد

مزونیدلینگ چیست و چگونه باعث جوانسازی پوست می شود؟

مزونیدلینگ جزء راهکار های پیشرفته برای جوانسازی و طراوت پوست صورت، گردن، زیر چشم است. این روش مزایای چندین شیوه ی درمانی را در یک پکیج ارائه می دهد.

مزونیدلینگ در درمان چه مشکلاتی کاربرد دارد؟

• رفع آفتاب ‌سوختگی، تغییر رنگ بخش‌هایی از پوست و کک و مک
  • رفع جای زخم، جوش های سر سیاه و سفید
  • از بین بردن فرورفتگی‌های ایجاد شده به دلیل جوش و آکنه
  • کمک به حفظ حالت ارتجاعی و درخشندگی پوست
  • رفع ترک‌های پوستی تحت عنوان استریا ناشی از بارداری یا افزایش و کاهش وزن
  • برطرف کردن سیاهی زیر چشم و فرورفتگی دور چشم
  • رفع چین و چروک ‌های ایجاد شده در ناحیه های مختلف بدن و صورت
  • رفع لک‌های پوستی ناشی از بارداری یا افزایش سن و خشکی پوست
  • برطرف ساختن منافذ باز پوست

پیش از مزونیدلینگ چه اقداماتی باید انجام داد؟

دو هفته قبل از آن از انجام تزریقات زیبایی مانند بوتاکس و ژل لب خودداری کنید. همچنین از روز قبل، رتینول؛ که یکی از اشکال ویتامین A موجود در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست می باشد و استفاده از تمامی لوازم آرایشی ممنوعیت دارد. تا سه روز قبل از مزونیدلینگ، از مصرف دارو های ضد انعقادی مانند آسپرین و وارفارین خودداری کنید. اگر از داروی خاصی استفاده می کنید، سابقه ی تاول یا تبخال دارید، با پزشک خود در میان بگذارید.

این مقاله را هم بخوانید : تاثیر مزونیدلینگ بر جوانسازی پوست

بعد از انجام مزونیدلینگ چه مواردی باید کنترل شود؟

بلافاصله بعد از مزونیدلینگ، پوست حساس می شود. بنابراین تا یک هفته بعد از درمان باید استفاده از محصولات پوستی و برخی از لوازم آرایشی را کنار بگذارید، زیرا این ترکیبات به علت داشتن مواد فعال باعث ملتهب شدن پوست می شوند.همچنین در حین بهبود؛ پوست ممکن است کمی خشک شود که امری طبیعی است. با رعایت کردن این عوامل، سرخی و التهاب پوست در 48 ساعت آتی رفع شده و فرد می تواند به فعالیت روزمره ی سابق خود ادامه دهد.

پس از درمان چه اقداماتی نباید انجام داد؟

به مدت 24 ساعت از انجام فعالیت های ورزشی خودداری شود. به مدت 3 الی 5 روز استراحت کرده و از انجام فعالیت های روزمره پرهیز کنید. همچنین اجتناب از آفتاب گرفتن، برنزه کردن و دوش آب داغ نیز بعد از درمان به شدت توصیه می شود.

از مالش، برانگیختن و خارش در محل درمان تا حد امکان دوری بفرمایید. به مدت یک الی دو روز از به کارگیری لوازم ارایشی به دلیل حساس و ملتهب شدن پوست خودداری کنید. همچنین استفاده از کمپرس سرد نیز سبب کاهش میزان التهابات خواهد شد.

این مقاله هم پیشنهاد می شود: کلاژن سازی پوست به روش ساده

آیا مزونیدلینگ عوارضی دارد؟

در این روش به دلیل ورود سوزن ها به پوست، از متداول ترین عارضه ها می توان به التهاب، سرخ شدن و میزان کمی سوزش اشاره کرد. در صورتی که دستورات پزشک و مراقبت های ذکر شده رعایت شود این عوارض طولی نمی انجامد و در نهایت 7 الی 10 روز بعد از درمان کاملا رفع می شود. همچنین بعد از مزونیدلینگ، پوست ممکن است تغییر رنگ بدهد و کمی تیره شود اما طبیعی است و با گذشت چند روز، پوست به تدریج پوسته پوسته می شود، سپس ریخته و مجدد صاف و یکدست می گردد.

همچنین در این روش به علت به کارگیری سوزن های ریز ممکن است زخم های بسیار کوچکی در محل درمان به وجود آید که این زخم ها صرف چند روز کاملا از بین رفته و اثری از خود بر جای نخواهند گذاشت. البته رعایت نکردن فرد و دستکاری آن ها می تواند تاثیر بگذارد.

چه تصورات غلطی در ارتباط با مزونیدلینگ وجود دارد؟

بروز درد: پزشک در طول این درمان برای کاهش و رفع درد شخص از بی حسی موضعی استفاده می کند. این امر، سبب رد نظر برخی از افراد در درد بسیار آن به دلیل استفاده از سوزن می شود. بعد از پایان اثر بی حسی ممکن است در محل درمان درد سطحی حس شود، اما به قدری نخواهد بود که موجب بروز رنج در فرد شود.

بروز آسیب به اعصاب: در این روش سوزن ها فقط به لایه های سطحی پوست نفوذ کرده و به اعصاب نمی رسند. پزشک عمق نفوذ سوزن و فشار وارده از آن ها بر پوست را تنظیم می کند، بنابراین امکان آسیب به اعصاب وجود نداشته و نمی توان ادعا کرد که این روش منجر به صدمه دیدن یا از بین رفتن اعصاب می شود.

آیا مزونیدلینگ برای همه ی افراد مناسب است؟

کسانی که عفونت و حساسیت های پوستی دارند بایستی تا زمان بهبودی کامل از انجام مزونیدلینگ خودداری کنند. همچنین افرادی که جوش های فعال و چرکی دارند نمی توانند از این روش استفاده کنند، زیرا این درمان تنها جهت رفع جای جوش مناسب بوده و برای خود جوش کاربردی ندارد.

همچنین از نظر رده ی سنی محدودیتی برای انجام این روش وجود ندارد، البته پزشکان بر این باورند که بعد از 18 سالگی انجام شود، زیرا هورمون ها در این سنین به ثبات کامل نرسیده اند.

درمان مزونیدلینگ در چه مدت کامل می شود؟

به کارگیری این شیوه درمانی با توجه به تشخیص و نیاز فرد، حداقل به 6 جلسه 30 تا 60 دقیقه ای نیاز دارد، به گونه ای که جلسات در فاصله ای 4 هفته ای انجام شوند.همچنین زمان ماندگاری اثرات این درمان هنگام رعایت رژیم غذایی مناسب و مراقبت کردن از پوست، افزایش میابد. همچنین هزینه این درمان به تعداد جلسات مورد نیاز هر فرد، نوع مواد مصرفی وابسته است.

برای مزونیدلینگ در کرج به کجا مراجعه کنم؟

جهت جوانسازی پوست ومزونیدلینگ درکرجمیتوانید به کلینیک پیشرفته دکتر انوشه در مهرشهر کرج مراجعه نمایید. خدماتمزونیدلینگ صورت در کرجومزوتراپی لک صورت در کرجدر این کلینیک انجام میشود. شما در کنار تجربه کادر کلینیک دکتر انوشه ، زیبایی به همراه آرامش خاطر با لبخند رضایت را تجربه خواهید کرد، شما میتوانید برای ویزیت و مشاوره با شماره ویژه 02691300898 تماس حاصل فرمایید.

Call Now Buttonتماس با کلینیک