چه زمانی بعد از لیزر، موها زائد می ریزد؟

زمان ریزش موها زائد بعد از لیزر

ریزش مو بعد از لیزر

یکی از سؤالات رایجی که در مورد لیزر برای افراد به وجود می‌آید زمان و میزان ریزش مو است که به چه عواملی بستگی دارد، می توان در جواب سؤال اینگونه پاسخ داد که زمان و میزان ریزش مو به عواملی چون رنگ مو و نوع پوست بستگی دارد و در موفقیت لیزر بسیار تأثیر گذار هستند. رنگدانه های مو باید بتوانند اشعه لیزر را به خود جذب کند و باید این اشعه به گونه‌ای باشد که به فولیکول مو رسیده و به پوست فرد آسیبی وارد نکند به همین دلیل است که رنگ مو و پوست تأثیر بسزایی بر پاسخ دهی لیزر دارد و می‌توان گفت که کسانی که رنگ مو و پوستشان با هم تضاد دارند بهترین نتیجه ریزش مو از لیزر مو را خواهند گرفت. یکی از روش هایی که امروزه برای از بین بردن موهای زائد طرفدار پیدا کرده است لیزر موهای زائد است که می تواند به طور کامل موهای زائد را از بین ببرد و از رشد مجدد آنها جلوگیری می کند. با انجام لیزر موهای زائد از روش های مانند ژیلت، مومک، کرم های موبر، دستگاه اپیلیدی، جوش ها و موهای زیر پوستی راحت می شوید. به همین دلیل است که لیزر موهای زائد امروزه بسیار طرفدار دارد.

عوامل تأثیرگذار در ریزش موهای زائد

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند بر روی ریزش مو های زائد و میزان جواب دهی لیزر تأثیر گذار باشد و باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان تأثیر گذاری لیزر در هر فرد با فرد دیگری متفاوت است به طور مثال تأثیر لیزر بر روی کسانی که دارای موهای ضخیم و تیره هستند بسیار بیشتر از کسانی است که دارای موهای نازک و بور هستند. ریزش مو بعد از انجام لیزر و عوامل زیر بستگی دارد:

  • سن افراد یکی از عوامل تأثیرگذار بر روی لیزر است که افراد زیر ۱۸ سال نمی تواند از لیزر استفاده کنند زیرا باعث نتیجه معکوس می شود.
  • قسمت مورد نظر برای لیزر به عنوان مثال قسمت بیکینی دیرتر از سایر قسمت ها ریزش مو را به همراه دارد.
  • ضخامت موی بدن، هرچقدر موهای بدن ضخیم تر و تیره تر باشند زودتر دچار ریزش می شوند.
  • وجود اختلالات هورمونی، افرادی که دچار مشکلات هورمونی هستند مانند خانم هایی که دارای هورمون مردانه بیشتری باشند دیرتر و کمتر ریزش مو را تجربه می کنند.
  • دستگاه لیزری که مورد استفاده قرار گرفته می شود.
  • توانایی پزشکی که برای لیزر موهای زائد و مراجعه می کنید.

استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز دنیا در اثر گذاری، ماندگاری و راحتی زیباجو تاثیر زیادی دارد. کلینیک دکتر شقایق انوشه با یک فضای امن و مستقل و اپراتور های آقا و خانم با بکارگیری انواع دستگاه های پیشرفتهلیزر موهای زائد در کرجزیبایی را به شما هدیه می دهد.

زمان ریزش موهای زائد بعد از لیزر

بیشتر افراد فکر می‌کنند که بعد از انجام اولین جلسه لیزر موهای بدنشان دچار ریزش می شود در حالی که این فکر کاملاً اشتباه است. اگر بخواهیم به طور دقیق زمان ریزش موهای زائد بعد از لیزر تعیین کنیم می توان گفت که بین یک تا سه هفته بعد از اولین جلسه موهای زائد کم کم شروع به ریزش می کند، اما ممکن است این زمان متغیر باشد زیرا عملکرد دستگاه های لیزر با هم متفاوت است همچنین ممکن است ۴۸ ساعت بعد از انجام اولین جلسه لیزر با برخی دستگاه ها نیاز باشد تا قسمت های لیزر شده را شیو کرد اما ممکن است در برخی از دستگاه ها نیاز نباشد تا موهای زائد را تا جلسه بعدی لیز تا حدود یک ماه شیو کرد.

چرخه ریزش مو بعد از لیزر

به طور معمول حدود سه هفته بعد از انجام لیزر موهای قسمت لیزر شده شروع به رشد می کند و هم‌زمان با رشد موها می ریزد، همچنین بعد از لیزر موهای نواحی لیزر شده دیگر تا مدتی رشد نخواهد کرد و زمانی دوباره رشد می کند که مصادف با نوبت بعدی لیزر باشد این روند تا زمانی ادامه پیدا می کند که لیزر بتواند به طور کامل موهای زائد را از بین ببرد. به این نکته توجه داشته باشید که در این چرخه اگر موهای رشد کرده نسبت به قبل روشن‌ترشده باشند باید این موضوع را حتماً با پزشک در میان بگذارید.

آب و هوا و تأثیر آن در ریزش موهای زائد بعد از لیزر

یکی از حرف های کاملاً اشتباه که درباره لیزر گفته می‌شود تأثیر آب و هوا بر روی ریزش مو زائد است و اگر به شما گفته شد که به خاطر شرایط آب و هوایی باید جلسات بیشتری برای لیزر انجام دهید این حرف کاملاً اشتباه و بی اعتبار است چراکه آب و هوا تأثیر چندانی بر روی رشد موها ندارد اما اگر هم تأثیری داشته باشد آن‌قدر ناچیز است که اصلاً مورد توجه قرار نمی گیرد.

شرایط آب و هوایی فقط در برخی شرایط مورد توجه قرار می گیرد که بخواهد ناحیه بیکینی یا زیر بغل خود را لیزر کنند که معمولاً توصیه می‌شود در فصل سرما این کار را انجام شود زیرا در این فصل تعریق کمتری بدن دارد و این موضوع باعث می‌شود تا حساسیت کمتری به وجود آید.

مدت لازم ریزش کامل موهای زائد

برای اینکه موهای زائد به طور کامل از بین برود باید با صبوری تمام جلسات لیزر را انجام دهید زیرا عدم تکمیل جلسات باعث می شود تا موهای زائد دوباره باز گردد همچنین تعداد جلساتی که توسط پزشک تعیین می شود به میزان گستردگی موهای زائد و ضخامت موهای شما بستگی دارد.

پاسخ دهی بدن شما به اشعه لیزر می تواند بر روی تعداد جلسات لیزر تاثیر بگذارند که معمولاً این جلسات بین ۸ الی ۱۲ جلسه است، که ریزش مو بعد از لیزر در بین خانم‌ها بیشتر و زودتر از آقایان است زیرا آقایان دارای هورمون تستسترون هستند که همان هورمون مردانه است.

موقتی یا دائمی بودن ریزش موهای زائد بعد از انجام لیزر

در طی انجام هر جلسه لیزر حدود ۱۵ درصد از فولیکول های مو از بین می رود به همین دلیل تعداد جلسات لیزر تا زمانی انجام می‌شود که فولیکول های مو به طور کامل از بین برود. می‌توان گفت که به طور تقریبی ۹۰ درصد موهای زائد پس از تکمیل جلسات لیزر برای همیشه از بین می رود اما برخی عوامل وجود دارد که می‌توانند باعث رشد مجدد موهای زائد شود مانند:

  • عوامل وراثتی
  • حاملگی
  • اختلالات هورمونی
  • واکنش برخی داروها
  • برخی بیماری ها که باعث ایجاد این اثرات می شوند
  • استفاده بیش از حد از روش های حذف موقت مو مانند اپلاسیون، کرم، شیو

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که پس از انجام تمامی جلسات لیزر لازم است این کار را بعد از شش ماه یا به طور سالیانه انجام دهید، این زمان به نوع مکانیسم بدنشان بستگی دارد. با اینکه ماندگاری لیزر و نابودی موهای زائد ممکن است از چند ماه تا چند سال ادامه دار باشد ولی نمی تواند برای همیشه از شر موهای زائد را از بین ببرد و لازم است هر چه وقت این کار را انجام داد.

برای لیزر موهای زائد در کرج به کجا مراجعه کنم؟

مرکز پیشرفته لیزر موهای زائد کلینیک پیشرفته دکتر شقایق انوشه به عنوان بهترین مرکز لیزر مهرشهر ویژه لیزر خانم ها و لیزر آقایان در کرج به زیباجویان عزیز خدمات می دهد. مرکز پیشرفته لیزر کرج کلینیک دکتر انوشه با داشتن انواع دستگاه های لیزر پیشرفته و جدید ، کادر کاربلد و اپراتورهای با تجربه ، لیزر موهای زائد مستقیم زیر نظر پزشک و مشاوره قبل لیزر موهای زائد ، داشتن اپراتور های آقا و خانم ، داشتن فضای بزرگ با محیط امن و مستقل ، اختصاص پک بهداشتی مستقل برای زیباجویان از مجهزترین مرکز پیشرفته لیزر در ایران می باشد که شما میتوانید برای ویزیت و مشاوره مرکز لیزر مهرشهر در کلینیک دکتر انوشه ، با شماره ویژه 02691300898 تماس حاصل فرمایید.

Call Now Buttonتماس با کلینیک