مهمترین توصیه های لازم بعد از لیزر موهای زائد

مهمترین اقدامات و توصیه های لازم بعد از انجام لیزر موهای زائد

تنها روشی که می توان مو های زائد را به طور دائمی از بین ببرد استفاده از لیزر است که امروزه نه تنها ایران بلکه در تمام دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده است. بعد از انجام لیزر نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آنها بسیار مهم و ضروری است. مراقبت های لازم بعد از لیزر را پزشک بعد از انجام لیزر به شما می گویند و به طور کامل آنها را برای شما توضیح می دهد.

استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز دنیا در اثر گذاری، ماندگاری و راحتی زیباجو تاثیر زیادی دارد. کلینیک دکتر شقایق انوشه با یک فضای امن و مستقل و اپراتور های آقا و خانم با بکارگیری انواع دستگاه های پیشرفته لیزر موهای زائد در کرج زیبایی را به شما هدیه می دهد.

لوسیون ها و ژل های قابل استفاده بعد از لیزر :

بعد از اتمام هر جلسه لیزر توصیه می شود که تمامی افراد از ژل ها و لوسیون های مخصوص استفاده کنند به طور مثال ژل آلوورا یکی از محصولاتی است که می توان بعد از لیزر از آن استفاده کرد که بهتر است آن را شب و روز روی قسمت های تحت درمان بزنیم همچنین می توانید از ژل هایی که برای رفع قرمزی و تورم وجود دارند استفاده کنید. ژل آلوورا می‌تواند عوارض بعد لیزر را تا حد زیادی کاهش دهد.

بعد از لیزر آب زیاد بنوشید :

نوشیدن آب زیاد در طول دوران درمانی لیزر بسیار اهمیت دارد زیرا از کم آب شدن پوست شما جلوگیری می کند. اگر پوست شما دچار کم آبی باشد اثرات لیزر کاهش پیدا می کند، به همین دلیل توصیه می‌شود در طول دوران لیزر حتما آب زیاد بنوشید تا پوست شما به صورت خود را حفظ کند.

نکات مراقبتی مهم بعد از انجام لیزر

گفته شد لیزر با آسیب رساندن به فولیکول های مو از رشد مجازات آنها جلوگیری می کند و با کمک گرما باعث می شود تا پیاز مو از بین برود.

دستگاه های لیزر به گونه ای طراحی شده اند که فقط می‌توانند پیاز مو را هدف قرار دهند و فقط آن را نابود کنند و هیچ گونه آسیب دیگری به سطح پوست وارد نکنند. نکته قابل توجه این است که بعد از انجام لیزر نکات باید رعایت شود تا آسیبی به پوست وارد نشود و بر روی میزان اثرگذاری لیزر تأثیری نگذارد،نکات مراقبتی بعد از لیزر :

از گرم شدن پوست جلوگیری کنید

لیزر به کمک گرما باعث نابودی فولیکول های مو می شود به همین دلیل بعد از اتمام جلسات لیزر ممکن است که محل تحت درمان گرم تر از حالت عادی خود شود برای همین نباید بعد از لیزر پوست شما گرم تر شود زیرا این گرما می تواند عوارض جانبی را به وجود آورد. در هنگام انجام لیزر از روش های خنک سازی استفاده می شود تا پوست بیش از حد گرم شود به همین دلیل لازم است که شما بعد پس از اتمام جلسه نیز همراه خود از گرم شدن پوست جلوگیری کنید و از رفتن به سونا جکوزی خودداری کنید زیرا باعث گرم تر شدن شما می شوند. بعد از اتمام لیزر اگر احساس کردید که پوست شما گرم و داغ است می توان از کمپرس سرد استفاده کنید یا یک پارچه تمیز وقتی سر را روی پوست خود قرار دهید تا از گرمای آن کاسته شود.

در معرض نور خورشید قرار نگیرید

برای نابودی موهای زائد در لیزر از اشعه های گرمی استفاده می‌شود چه ملانین مو را از بین می‌برد و باعث می‌شود تا سطح پوست کمی گرم تر شود، این گرما هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند اما ممکن است پوست بدن را کم خرج تر کند و اگر شما در معرض نور خورشید قرار بگیریم من که از پوستتان آسیب وارد شود به همین دلیل توصیه می شود بعد از انجام لیزر تا ۴۸ ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید و به هر دلیل مجبور شده که به بیرون از خانه بروید حتما از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.

برنز نکنید

همیشه توصیه می شود که در هنگام انجام لیزر برنز نکنید زیرا این کار می تواند اثر لیزر را خنثی کند به همین دلیل است که توصیه می‌شود بعد از انجام لیزر در معرض نور خورشید قرار نگیرید یا به سولاریوم نروید. همچنین در برخی شرایط برنز کردن پوست می‌تواند باعث توقف جلسات لیزر شود زیرا وقتی پوست انسان برون می شود رنگدانه های پوست افزایش پیدا می کند و این موضوع باعث می‌شود به جای اینکه پرتوی لیزر جذب ملانین مو شود جذب پوست تیره می شود و در نتیجه باعث کاهش اثرات لیزر می شود و ممکن است باعث سوختگی در پوست شود.

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی

یکی دیگر از نکات قابل توجه و احساس بعد از انجام لیزر استفاده کردن از محصولات آرایشی و بهداشتی است ممکن است به شما آسیب ببیند، حتی اگر این آسیب جزئی باشد نباید از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید. برای اطمینان می توانید از او بخواهید تا پوست شما را بررسی کنند تا در صورت بروز آسیب یا عوارض لیزر اقدامات لازم را به شما بگو همچنین بعد از انجام لیزر نباید بر روی سطح پوست الکل یا موادی که دارای الکل هستند استفاده شود زیرا می تواند باعث بروز سوزش یا درد بر روی سطح پوست شود.

عوارض لیزر و راه درمان آن

همان‌طور که می‌دانید نیست تمامی روش های پزشکی برکنار و فوایدشان دارای عوارضی نیز هستند. لیزر موهای زائد دارای عوارض بسیار کمی است اما اگر این عوارض شدت پیدا کند حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. عوارضی مانند:

درد:

در هنگام انجام لیزر درد یک عارضه موقتی است که خود به خود برطرف می‌شود اما می‌توانید برای کاهش درد بلافاصله بعد از لیزر از کمپرس سرد استفاده کنید.

قرمزی و التهاب:

یکی دیگر از عوارضی که لیزر موهای زائد می تواند داشته باشد قرمزی و التهاب پوست استفاده از کمپرس بعد از لیزر می تواند این عوارض را کاهش دهد. انتخاب و قرمزی از عوارض موقتی هستند تا خود به خود از بین می‌رود اما اگر شدت پیدا کند حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

تغییر رنگ پوست:

از عوارضی که دارای ماندگاری زیاد است تغییر رنگ پوست بعد از لیزر است که می توانید از کرم های سفید کننده و لایه بردار استفاده کنید. معمولاً لکه های به وجود آمده بر روی پوست بعد از چند ماه تا چند سال از بین می روند اما به وجود آمدن این عوارض بسیار نادر است و جای نگرانی ندارد.

سوختگی و تاول:

عوارض زمانی به وجود می‌آید که دستگاه لیزر شما مناسب نباشد و اپراتور لیزر تجربه کافی برای این کار را نداشته باشد. برای بهبود این مشکل می توان از پمادهای سوختگی یا داروهای مسکن استفاده کنید خود به خود درمان شود اما اگر سوختگی شما شدید باشد تحت نظر پزشک داروهای تجویز می شود.

آکنه:

یکی از عوارضی که بعد از لیزر به وجود می آید افزایش آکنه های پوستی است که در ابتدا می توان برای درمان آن از آنتی بیوتیک های موضعی استفاده کرد و در صورت شدت با تجویز پزشک می توان از برخی داروها استفاده کرد.

برای لیزر موهای زائد در کرج به کجا مراجعه کنم؟

مرکز پیشرفته لیزر موهای زائد کلینیک پیشرفته دکتر شقایق انوشه به عنوان بهترین مرکز لیزر کرج ویژه لیزر خانم ها و لیزر آقایان در کرج به زیباجویان عزیز خدمات می دهد. مرکز پیشرفته لیزر کرج کلینیک دکتر انوشه با داشتن انواع دستگاه های لیزر پیشرفته و جدید ، کادر کاربلد و اپراتورهای با تجربه ، لیزر موهای زائد مستقیم زیر نظر پزشک و مشاوره قبل لیزر موهای زائد ، داشتن اپراتور های آقا و خانم ، داشتن فضای بزرگ با محیط امن و مستقل ، اختصاص پک بهداشتی مستقل برای زیباجویان از مجهزترین مرکز پیشرفته لیزر در ایران می باشد که شما میتوانید برای ویزیت و مشاوره مرکز لیزر مهرشهر در کلینیک دکتر انوشه ، با شماره ویژه 02691300898 تماس حاصل فرمایید.

Call Now Buttonتماس با کلینیک