همه چیز درباره ژل های تزریقی

در چه مناطقی از تزریق ژل استفاده می شود؟

همان‌طور که گفته شد تزریق‌ ژل یکی از روش‌هایی است که امروز برای جوان‌سازی پوست بسیار طرف‌دار و کاربرد دارد. بعد از تزریق بلافاصله حجم از دست رفته پوست صورت باز می گردد و چین و چروک های مختلف مانند خط لبخند و چین و چروک هایی که کناره تحتانی بینی شروع شده و به گوشه های دهان می رسد را از بین می برد. همچنین برخی از ژل ها می توانند گودی های زیر چشم یا فرورفتگی های سایر قسمت های پوست را کار کند و آنها را کاهش دهد.

همان‌طور که گفته شد ژل ها قابلیت حجم دهندگی دارند و می‌توانند برای افزایش حجم لب و گونه استفاده شوند. خط اخم یا خط لبخند که با بوتاکس برطرف نمی‌شود با تزریق ژل برتر می شوند.

امروزه جوان‌سازی پوست در سرتاسر جهان بسیار طرف‌دار پیدا کرده و تمامی افراد به دنبال پیدا کردن روشی برای جوانسازی پوست خود هستند. روش های زیادی وجود دارد که می تواند چین و چروک های صورت را از بین ببرد، تزریق ژل یکی از روش‌هایی است که می‌تواند تا حدودی چین و چروک و خطوط صورت را از بین ببرد و گودی چشم را درمان کند و باعث جوان تر شدن چهره شما شود. در واقع ژل ها در فرورفتگی ها و گودی های چهره شما می نشینند و آن را پر می کنند. اگر قصد تزریق ژل را دارید بهتر است قبل از انجام این کار بدانیم کدام ژل برای شما مناسب است و چه تزریقی می‌تواند پوست شما را جوان تر کند. همچنین عوارض و مراقبت های بعد از انجام تزریق را فراموش نکنید.

تزریق ژل چه عوارضی دارد؟

عوارضی تزریق ژل از خود به جای می گذارد بستگی به نوع ژل دارد. معمولاً ژل هایی که از یک برند مطرح و معروف هستند عوارض جانبی چندانی به همراه ندارد اما ژل هایی که از یک برند معتبر نیستند ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد، زیرا مواد به کار رفته در آن مرغوب نیست و می‌تواند برای پوست ضرر داشته باشد و عوارض شدیدی را از خود به جای بگذارند.

اما ژل های خوب هستند که بدن بعد از تزریق هیچ واکنشی نشان ندهد و بعد از گذشت زمان قوام و شکل خود را در محل تزریق از دست ندهند. ژل های تقلبی تا چند ماه هیچ مشکلی ندارد اما بعد از گذشت چند سال در زیر پوست گلوله گلوله می شوند که در این شرایط باید آنها را تخلیه کرد، که این کار دشوار و مشکل است. البته برخی عوارض ربطی به کیفیت ژل ندارد بلکه به علت تکنیک غلط تزریق به وجود می‌آیند به طور مثال اگر محل مورد نظر به طور کامل ضدعفونی نشود و برای استریل رعایت نشود ممکن است بعد از تزریق عفونت به وجود آید. به طور کلی ممکن است عوارض جزئی کوتاه‌مدتی در روز اول تزریق به وجود آید مانند تورم یا التهاب یا حتی کبودی و خون‌مردگی که بعد از گذشت ۲ الی ۳ روز به طور کامل از بین می روند.

نحوه عملکرد ژل های تزریقی چگونه است؟

اسید هیالورونیک یک ماده در بافت پوست است که در تمامی نقاط بدن و در همه نژادها وجود دارد، این ماده یک چیز مشترک در بین تمامی پوست های صاف و جوان است. هیالورونیک اسید می‌تواند فضای خالی بین کلاژن و الاستین را پر کند و موجب نگه‌داشتن آب در پوست می شود و حجم پوست را حفظ می کند. با بالا رفتن سن میزان این ماده در پوست کاهش پیدا می کند به همین دلیل ما شاهد بروز چین و چروک های پوستی و نازک تر شدن پوست لب می شویم.

تزریق این ماده به پوست می تواند اثرات اسید هیالورونیک طبیعی را تقلید کند و ظاهر و حالت پوست آبدار را به وجود آورد. این ماده‌ می تواند فرورفتگی ها و چین و چروک های پوستی را پر کند و به طور قابل توجهی از آنها را برطرف کند. از آن جایی که بوتاکس هم یک داروی تزریقی است اما مکانیسم اثربخشی آن کاملاً ژل های تزریقی متفاوت است.

کدام ژل ها برای تزریق مناسب تر هستند؟

نوع ژلی که مورد استفاده قرار می‌گیرد به میزان چین و چروک ها و عمق آنها بستگی دارند. به طور مثال اگر خط خنده خیلی عمیق باشد باید از ژل های غلیظ با ماندگاری بیشتر یعنی بین یک تا دو سال استفاده شود. اگر عمق چین و چروک ها کم باشد باید از ژل های رقیق استفاده شود. اگر در ترکیبات ژل ها از ماده هیالورونیک مشتق استفاده شده باشند ماندگاری آن بین ۹ تا یک سال است اما اگر در ترکیبات ژل ها از هیدروکسی آپاتیت مشتق استفاده شده باشد به صورت عمودی ژل تزریق می‌شود و عمر طولانی تری دارد.

تا چه مدت تأثیر ژل تزریق شده می ماند؟

به طور کلی می توان گفت همه چیز به نوع ژل بستگی دارد حتی اینکه دوام آن چقدر باشد بستگی به نوع ژل تزریقی دارد، اما ممکن است یک نوع ویژه در یک فرد با فرد دیگر چند ماه تفاوت داشته باشد. در کناره نوع ژل تکنیک تزریق تا حد زیادی در دوام آن تأثیر دارد به طور مثال ژل به نام کلاژن یا هیالورونیک باید در لایه میانی پوست تزریق شود اگر در قسمت سطحی یا خیلی عمیق پوست تزریق شود اثر آن خیلی کمتر خواهد شد. به طور کلی ژل هایی که دارای برند های معتبر هستند ماندگاری بین شش ماه تا دو سال دارند. البته باید به این نکته توجه داشت که میزان اثربخشی تا ۶ ماه اول همانند روز اول است اما بعد از شش ماه تأثیرات آن به مرور زمان کمتر می شود تا زمانی که به طور کامل اثر آن از بین برود.

بعد از تزریق ژل چه نکاتی باید رعایت شود؟

توصیه می شود تا سه روز بعد از تزریق محل تزریق را آب نزنید و بهتر است تا چند روز برنامه‌های سنگین کاری و اجتماعی یا حتی ورزشی را لغو کنید. ممکن است قرمزی، تورم و کبودی خفیفی در محل تزریق به وجود آید که بروز این عوارض طبیعی است. همچنین ممکن است بعد از تزریق لب در هنگام شب چندم تورم شود. سعی کنید 3 تا 5 روز قبل از تزریق از ترکیباتی که دارای آسپرین، ایبوپروفن و داروهای مسکن ضد التهاب یا ویتامین e و روغن ماهی باشد پرهیز کنید، تا احتمال کبودی در محل تزریق کمتر شود. اگر بعد از اولین تزریق تا 3 هفته نتیجه ای حاصل نشد، دوباره تزریق انجام می شود.

چه کسانی نباید از ژل های تزریقی استفاده کنند؟

  • زنان باردار و شیرده.
  • افرادی که سابقه سکته قلبی دارند.
  • افرادی که از داروهای آسپرین یا وارفارین استفاده می کنند.
  • کسانی که سابقه لخته شدن خون را دارند.
  • کسانی که سابقه سکته مغزی دارند.
  • افرادی که به دلیل بیماری های قلبی از داروهای مختلف استفاده می کنند.
  • کسانی که دارای بیماری‌های خود ایمنی هستند.
  • افرادی که به دیابت مبتلا هستند.

چرا برخی ژل ها قیمت کمتری دارند؟

معمولاً قیمت ژل هایی که ماندگاری آنها بین یک تا دو سال است نسبت به ویژه هایی که ماندگاری ۶ تا ۹ ماه دارند بیشتر است. به طور مثال یک سی سی ژلی که حاوی هیالورونیک از یک برند معتبر باشد حدود ۳۰ درصد گران تر از یک سی سی ژلی است که میزان اثر بخشی آن بین ۶ تا ۸ ماه باشد.

متأسفانه برخی افراد سودجو ژل های تقلبی را به عنوان وسیله‌ای اصل با قیمت کمتر می فروشند که استفاده از این ژل ها می تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر ژل باید با یک پزشک مشورت کنید تا از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

تزریق فیلر زیر چشم در کرج

انتخابپزشک خوب برای تزریق فیلر زیر چشم در کرجبه دلیل حساسیت محل تزریق بسیار مهم است اگر به دنبال دکتر خوب برایفیلر زیر چشم در کرجهستید ما کلینیک پیشرفته دکتر شقایق انوشه در مهرشهر را به شما پیشنهاد میکنیم. مرکز تزریق ژل زیبایی کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر شقایق انوشه کاملترین مجموعه های زیبایی در استان البرز و یکی از مجهزترین مراکز پوست و لیزر در ایران نیز می باشد که با مجوز وزارت بهداشت و درمان، در زمینه خدمات زیبایی فعالیت می نماید .

تزریقفیلر زیر چشم آقایان در کرجو خانم ها از بهترین روش های جوانسازی پوست است که با تزریق ژل باعث رفع سیاهی، گودی، چروک های ریز، پف زیر چشم می شود و حجم از دست رفته زیر چشم را برگرداند.

تزریق ژل لب در کرج

انتخاب پزشک خوب برای تزریق ژل لب در کرج بسیار مهم است اگر به دنبال دکتر خوب برایفیلر لب در کرج یا تزریق ژل لب در کرج هستید ما کلینیک پیشرفته دکتر شقایق انوشه در مهرشهر را به شما پیشنهاد میکنیم.

تزریق ژل در کرج

برای تزریق فیلر در کرج برای اصلاح گودی و سیاهی و خطوط زیر چشم با فیلر در کرج ، رفع لاغری صورت با فیلر در کرج ، اصلاح و رفع خط خنده و غم با فیلر در کرج ، اصلاح افتادگی صورت و فرم دهی با فیلر در کرج ، پرکردن و رفع گودی شقیقه با فیلر در کرج و کشیده شدن چشم و ابرو با فیلر در کرج ، لیفت و فرم دهی گونه و خط گونه با فیلر در کرج ، حجم دهی لب با فیلر در کرج ، فرمدهی چانه با فیلر در کرج ، زاویه سازی فک وکاهش افتادگی صورت با فیلر در کرج، مادلینگ و کانتورینگ صورت با فیلر در کرج و اصلاح فرم بینی با ژل در کرج بدون جراحی میتوانید به کلینیک دکتر انوشه در مهرشهر کرج مراجعه نمایید.

مرکز تزریق ژل زیبایی کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر شقایق انوشه کاملترین مجموعه های زیبایی در استان البرز و یکی از مجهزترین مراکز پوست و لیزر در ایران نیز می باشد که با مجوز وزارت بهداشت و درمان، در زمینه خدمات زیبایی فعالیت می نماید . هدف اصلی کلینیک دکتر انوشه با شعار” زیبا به سبک خودت ” ارائه خدمات با کیفیت جهت سلامتی و جوانی و طراوت پوست و زیبایی شما به سبک خودتان می باشد.

Call Now Buttonتماس با کلینیک