علت چرب شدن مو سر

چرب شدن مو

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث چرب شدن مو و پوست سر می شود، برخی از این دلایل را می توان کنترل کرد اما بسیاری از دلایلی که باعث چرب شدن پوست و موی سر می شوند غیر قابل کنترل هستند مانند دلایل ارثی یا نوسانات هورمونی که در دوران بلوغ و دوران بارداری به وجود می آیند.

عوامل نیز وجود دارند که باعث چرب شدن پوست و موی سر می شود اما قابل کنترل هستند به طور مثال داشتن یک برنامه کاری که باعث بروز استرس می شود یا داشتن یک رژیم غذایی نادرست و مراقبت های اشتباه از پوست سر و مو می تواند باعث چرب شدن مو شود که تمامی اینها قابل کنترل هستند.

اصطلاح چربی مو به روغن طبیعی یا سبوم گفته می شود قابل مشاهده بر روی مو هستند.

پوست سر انسان به طور طبیعی و مداوم مقداری سبوم تولید می کند که برای حفظ سلامت، رطوبت و مرطوب نگه داشتن مو و پوست نیاز است. این سبوم کاملاً چسبناک است و باعث می‌شود که الیاف مو به یکدیگر بچسبند و یک جا جمع شود. پوست برخی افراد به طور طبیعی سبوم بیشتری نسبت سایر افراد تولید می کند و باعث می‌شود تا موهای آنها سریع تر چرب شود.

چه دلایلی باعث چرب شدن مو می شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث تولید بیش از حد سبوم در پوست سر می شود، مانند: تغییرات هورمونی که در دوران بلوغ، قاعدگی، بارداری و یائسگی به وجود می آید. هنگامی که هورمون های بدن دچار اختلال می شوند بدن را کمی تحت فشار قرار می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود که غدد موجود در پوست چربی بیشتری را تولید کنند. وجود بیش از حد غدد یا چربی اشباع در رژیم غذایی و نداشتن رژیم غذایی مناسب می تواند بر روی سلامت پوست و مو تأثیر منفی بگذارد و در نتیجه منجر به تولید بیش از حد چربی در پوست سر می شود.

وجود استرس باغث می شود تا هورمونی به نام کورتیزول بیش از اندازه ترشح شود، هنگامی که این هورمون بیش از اندازه تولید شود چربی پوست سر تحت فشار قرار می‌گیرند و بیش از اندازه تحریک می شوند و در نتیجه باعث تولید بیش از حد سبوم در پوست سر می شوند، استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی اشتباه و نامناسب، وجود دلایل وراثتی که می تواند باعث تولید بیش از حد سبوم شود، وجود برخی بیماری ها مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک، سندروم شوگرن، احتقاق کبد کمبود برخی مواد مغذی و ویتامین ها می تواند باعث تولید بیش از حد چربی شود.

چگونه می توان چربی پوست سر را کاهش داد؟

هر روز صبح موهای خود را بشویید:

در هنگام شب غدد چربی فعالیت می کند و در طول شب حرکات زیادی وجود دارد که باعث توزیع صبح می شود به همین دلیل باعث می‌شود که موها سریع تر چرب شود.

برای دوش گرفتن از آب گرم استفاده نکنید:

وجود گرما غدد سباسه را تحریک می کند، به همین دلیل دوش گرفتن با آب گرم یا استفاده از سشوار با دمای بالا باعث می شود که پوست سر شما چرب شود و چربی آن را افزایش می‌دهد. در هنگام دوش گرفتن از آب ولرم استفاده کنید و در هنگام استفاده از سشوار از پایین ترین دما برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید.

از شانه به جای برس استفاده کنید:

استفاده از برس باعث می شود تا چربی پوست با شدت بیشتری بر روی مو پخش شود به همین دلیل بهتر است به جای استفاده از برس از شانه استفاده کنید.

در مدت طولانی از کلاه استفاده نکنید:

استفاده در طولانی مدت از کلاه باعث می شود تا اکسیژن کافی به پوست سر شما نرسد، به همین دلیل باعث می شود تا سبوم بیشتری بر روی پوست سر شما تولید شود.

از محصولات و شامپوهای مناسب استفاده کنید:

اگر دارای موهای چرب هستید باید از شامپوهای استفاده کنید که مخصوص موهای چرب هستند و چربی اضافه پوست و مو را از بین می برند. بیشتر کسانی که دارای موهای چرب هستند به طور روزانه موهای خود را می شویند به همین دلیل باید از یک شامپوی ملایم استفاده کنند که فقط چربی اضافه پوست و مو را از بین ببرد و آسیب چندانی به مو وارد نکند. استفاده از یک شامپوی مناسب می‌تواند چربی‌های اضافه پوست و مو را از بین ببرد و در کنار آن چربی های ضروری و لازم برای پوست را نگه دارد.

مزوتراپی مو سر برای رفع چربی و تقویت مو

مزوتراپی مو یک روش درمان برای تقویت مو و جلوگیری از چربی مو و ریزش آن می باشد که برای خانم‌ها و آقایان تجویز می شود.

در مزوتراپی تقویت مو محلول‌ دارو حاوی مواد مغذی ، پروتئین ، ویتامین‌ و عوامل رشد مو به پوست سر با سوزن ظریف به زیر پوست سر توسط پزشک تزریق می‌شود که باعث تقویت و تحریک رشد مجدد مو و همچنین کاهش ریزش مو می‌شوند. مزوتراپی مو برای درمان چربی سر به صورت موضعی استفاده میشود که با اثر بر روی عملکرد غدد سبابه میزان ترشح چربی را تنظیم می کند.

برای مزوتراپی مو در کرج به کجا مراجعه کنم؟

کلینیک پیشرفته دکتر شقایق انوشه به عنوان بهترین کلینیک پوست ، مو و لیزر کرج به زیباجویان عزیز خدمات می دهد. با انواع کوکتل های اروپایی و کره ای در مرکز مزوتراپی مو در کرج مستقیم زیر نظر پزشک مزوتراپی مو در کرج انجام می شود. شما می توانید برای ویزیت و مشاوره مزوتراپی مو مهرشهر در کلینیک دکتر انوشه ، با شماره ویژه 02691300898 تماس حاصل فرمایید.

Call Now Buttonتماس با کلینیک