تفاوت بوتاکس زیبایی و بوتاکس درمانی

بوتاکس زیبایی چیست؟

بوتاکس زیبایی یک نوع داروی تزریقی است که دارای خاصیت فلج کنندگی عضلات را دارد و می تواند چین و چروک و خطوط صورت را از بین ببرد. یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن چین و چروک بر روی صورت حرکت مداوم عضلات است. اگر با استفاده از سم بوتولیسم از نوع A این عضلات را فلج کنید دیگر چین و چروکی به چشم می آید. استفاده از این روش ایمن و موقت برای از بین بردن چین و چروک است که می‌تواند بیشتر خطوط صورت را از بین ببرد. بیشتر داروهای بوتاکس که برای زیبایی استفاده می‌شوند از بوتولیسم یا بوتولونیوم نوع A تولید می شود، می‌تواند به طور موقت از عملکرد اعصاب را از کار بیندازد.

تمامی عضلات صورت در حال حرکت هستند این حرکت باعث به وجود آمدن چین و چروک بر روی صورت می شوند، زمانی که بوتاکس زیبایی تزریق می شود این عضلات فلج می شوند و دیگر نمی توانند حرکت کنند. به همین دلیل چین و چروک های صورت کاهش پیدا می کند و به طور موقت از به وجود آمدن چین و چروک های جدید جلوگیری می کند.

چه تفاوتی بین بوتاکس زیبایی و بوتاکس درمانی وجود دارد؟

در بوتاکس های زیبایی و بوتاکس های درمانی از سم بوتولیسم برای فلج کردن عضلات استفاده می شود که این کار باعث کاهش فعالیت عضلات می شود و خطوط عمیق و سطحی پوست را از بین می برد و موجب شادابی و جوان سازی پوست می شوند. بوتاکس های درمانی به عنوان یک ترکیبات فلج کننده استفاده می شوند به طور که عضلات دور چشم و صورت را فلج می‌کند و اسپاسم های موجود در آن را از بین می برد. همچنین بوتاکس های درمانی برای رفع اسپاسم ماهیچه ها و چروک چشم، تیک گردن و انقباض آن، اسپاسم های ماهیچه های گردن، تعریق بیش از حد، مثانه بیش فعال یا پرکار، میگرن مزمن و پرش پلک قابل استفاده است.

بوتاکس های زیبایی بر اساس سلیقه و مد روز چهره را تغییر می دهند به طور مثال امروزه از طریقه بوتاکس های زیبایی لیفت ابرو را انجام می دهند.

بوتاکس زیبایی چه عوارضی را به همراه دارد؟

بوتاکس زیبایی در تمامی روش های پزشکی دارای یک عوارضی است که اصلی ترین عوارض آن سردرد و علائمی مانند بیماری سرماخوردگی است که یکی از عوارض نادر آن افتادگی پلک است.

به همین دلیل توصیه می شود قبل از انجام بوتاکس با پزشک متخصص در مورد افتادگی پلک مشورت کنید تا از این عارضه جلوگیری شود. در موارد بسیار نادر ممکن است که سم تزریق شده در بدن پخش شود و باعث به وجود آمدن عوارضی چون از دست دادن کنترل ادرار، مشکلات بینایی و مشکلات تنفسی و ضعف عضلانی شود.

هزینه انجام بوتاکس های زیبایی چقدر است؟

هزینه انجام بوتاکس زیبایی به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند:

برند بوتاکس:

امروزه کشورهای مختلفی با برندهای مخصوص خود بوتاکس زیبایی را تولید می‌کند. هر کدام از این برند ها دارای یک ویژگی هستند اما به طور کلی همه آنها جنبه زیبایی دارند و یک کار را انجام می دهند.

برای تزریق بوتاکس لازم است که مواد آن از خارج از کشور وارد شود به همین دلیل نوسانات ارز می‌تواند بر روی هزینه بوتاکس تأثیر مستقیم می‌گذارد.

محل مد نظر برای درمان:

دوز تزریقی برای بوتاکس به محلی که مد نظر دارید بستگی دارد و مقدار تزریق در تمامی قسمت های بدن با هم فرق دارد به طور مثال برای گوشه های لب دوز کمتری نسبت به خط ابرو استفاده می شود. بنابراین می توان گفت که هزینه بوتاکس به قسمت مورد نظر شما بستگی دارد.

عمق خطوط صورت:

یکی دیگر از عواملی که بر مقدار دوز مورد استفاده تأثیر می گذارد شدت میزان چین و چروک های صورت است به طور مثال ممکن است خطوط پنجه کلاغی در برخی افراد دو سی‌سی و در برخی دیگر ۵ سی سی لازم داشته باشد.

به همین دلیل می توان گفت که بر اساس غم و شدت چین و چوروک ها شروع قیمت بوتاکس تغییر می کند.

چه کسانی نباید از بوتاکس های درمانی استفاده کنند؟

کسانی که دارای بیماری های عضلانی و عصبی هستند نباید از بوتاکس های درمانی استفاده کنند، همچنین اگر در محل تزریق تب‌خال و عفونت های فعال وجود دارد نباید از بوتاکس استفاده شود. استفاده از بوتاکس های درمانی برای زنان باردار و شیرده یا کسانی که از داروهای انعقادی یا رقیق کننده خون استفاده می کند ممنوع است. افرادی که چین و چروک های بسیار زیادی دارند می گویند مصرف بوتاکس بر روی آنها جوابگو نیست و نباید استفاده کنند.

آیا انجام بوتاکس باعث غیر طبیعی شدن صورت می شود؟

بعد از تزریق بوتاکس ممکن است چهره شما کمی تغییر کند اما تغییر جدی در صورت به وجود نمی آورد. بعد از تزریق بوتاکس می توانید بلافاصله بیرون از خانه بروید و یا به سر کار خود بروید، زیرا تغییری بر روی صورت شما ایجاد نشده و نیازی به زمان برای بهبود ندارد. بعد از تزریق بوتاکس شما می توانید مانند گذشته لبخند بزنید اما با این تفاوت که دیگر چین و چروکی بر روی صورت شما دیده نمی‌شود. زیرا چند روز بعد از تزریق یک عضلات شما از کار می‌افتند و دیگر چین و چروک روی صورت شما به وجود نمی‌آید. ماندگاری بوتاکس و تأثیر گذاری آن در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است اما ممکن است نوع مواد مورد استفاده برای بوتاکس هم در ماندگاری و تأثیر گذاری آن نقش داشته باشد.

برای تزریق بوتاکس در کرج به کجا مراجعه کنم؟

انتخاب پزشک خوب برای تزریق بوتاکس بسیار مهم است زیرا هنوز هم پزشکان ماهر هنگام استفاده از آن محتاط هستند. به این دلیل که اگرچه بوتاکس می‌تواند در صاف کردن چین و چروک‌ها مؤثر باشد، اما اگر به درستی صورت نگیرد، باعث شل شدن بیش از حد عضلات و در نتیجه افتادن پلک‌ها یا ایجاد ابروهای ناصاف می‌شود. پس حتماً مطمئن شوید که پیش پزشکی ماهر این کار را انجام می‌دهید، چرا که دوز تزریق و تکنیک آن باید به دقت کنترل شود. اگر به دنبالدکتر خوب برای بوتاکس در کرجهستید ما کلینیک پیشرفته دکتر شقایق انوشه در مهرشهر کرج را به شما پیشنهاد میکنیم. مرکز بوتاکس کلینیک زیبایی پوست، مو و لیزر دکتر شقایق انوشه کاملترین مجموعه های زیبایی در استان البرز و یکی از مجهزترین مراکز پوست و لیزر در ایران نیز می باشد که با مجوز وزارت بهداشت و درمان ، در زمینه خدمات زیبایی فعالیت می نماید . هدف اصلی کلینیک دکتر انوشه با شعار” زیبا به سبک خودت ” ارائه خدمات با کیفیت جهت سلامتی و جوانی و طراوت پوست و زیبایی شما به سبک خودتان می باشد.

از خدمات مرکز بوتاکس کلینیک می توان به رفع چین و چروک پیشانی بابوتاکس پیشانی در کرج، رفع خطوط دور چشم بابوتاکس دور چشم در کرج، رفع خطوط خرگوشی بینی بابوتاکس بینی در کرج، کاهش تعرق زیر بغل بابوتاکس زیر بغل در کرجو کف دست ، رفع خط خنده بابوتاکس خط خنده در کرج، بالابردن و لیفت ابرو بابوتاکس ابرو در کرجاشاره کرد.

شما در کنار تجربه کادرمرکز بوتاکس کرجکلینیک دکتر انوشه ، زیبایی به همراه آرامش خاطر با لبخند رضایت را تجربه خواهید کرد، شما میتوانید برای ویزیت و مشاورهمرکز بوتاکس مهرشهر در کلینیک دکتر انوشه ، با شماره ویژه 02691300898 تماس حاصل فرمایید.

Call Now Buttonتماس با کلینیک