ترمیم بوتاکس نیاز است؟

آیا بوتاکس نیاز به ترمیم دارد؟

اثر گرما بر روی بوتاکس:

بعد از انجام بوتاکس رفتن به حمام ایرادی ندارد اما نباید با آب گرم حمام کنید همچنین نباید صورت را با آب داغ شستشو دهید یا از وان حمام، سونا و رفتن به حمام بخار و حمام آفتاب استفاده کرد. گرمای زیاد می تواند حالت بوتاکس را تغییر دهد و به همین دلیل توصیه می‌شود تا ۱۴ روز بعد از بوتاکس سعی کنید چه در مقابل نور آفتاب یا گرمای شدید قرار نگیرید.

خوابیدن بعد از بوتاکس:

پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از بوتاکس نخوابید و سعی کنیم تا ۵ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از آنها خودداری کنید. همچنین بعد از تزریق روی پهلو صورت و شکم خود بخوابید زیرا خوابیدن روی صورت بعد از تزریق کار بسیار خطرناکی است و باعث جابه‌جا شدن بوتاکس به مناطق دیگر می شود.

آرایش بعد از بوتاکس:

توصیه می شود تا یک شبانه روز بعد از انجام وجود هاست از آرایش کردن خودداری کنید اما اگر مجبور است که از لوازم آرایشی استفاده کنید باید حداقل ۵ ساعت از تزریق بوتاکس گذشته باشد. از ماساژ دادن و وارد کردن فشار به محل تزریق و صورت به شدت خودداری کنید. بوتاکس زمان نیاز به ترمیم دارد که میزان اثربخشی آن کمتر شود، به طور کلی اثربخشی بوتاکس دائمی نیست به همین دلیل حداقل هر ۶ ماه بعد از انجام اولین تزریق نیاز به ترمیم دارد. اما با گذشت زمان فاصله بین ترمیم ها کاهش پیدا می کند. بعد از کاهش اثر بخشی بوتاکس به مرور زمان نمایان شدن چین و جون کاملاً طبیعی است پس بهتر است قبل از اینکه به طور کامل اثر بزرگ از بین برود آن را ترمیم کنید تا چین و چروک ها دوباره نمایان نشود.

چه زمانی برای ترمیم بوتاکس مناسب است؟

همیشه توصیه می شود قبل از اینکه اثر بخش بوتاکس به طور کامل از بین برود سعی کنید برای ترمیم اقدام کنید. معمولاً تأثیرات بوتاکس تا شش ماه می ماند اما مهم ترین زمان برای ترمیم کردن بوتاکس بعد از گذشت ۶ ماه است. اما به این نکته توجه کنید که میزان اثربخشی و ماندگاری هر نوع بوتاکس با هر برندی در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و ممکن است که ماندگاری یک نوع بوتاکس در یک فرد کمتر یا بیشتر از فردی دیگر باشد. برای اطمینان از زمان ترمیم بوتاکس بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

بعد از انجام ترمیم بوتاکس چه نکاتی باید رعایت شود؟

بعد از ترمیم بوتاکس رعایت نکات مراقبتی بسیار ضروری است زیرا انجام این کار می‌تواند نتیجه بهتری به شما بدهد.

در اولین قدم بهتر از بعد از انجام بوتاکس محل مورد نظر دست نزنید و از کرم های لایه بردار به هیچ عنوان استفاده نکنید. اگر بعد از تزریق بوتاکس عوارض جانبی مشاهده کردید حتماً با پزشک در میان بگذارید و از خوردن نوشیدنی های الکلی بعد از بوتاکس خودداری کنید. همچنین بعد از انجام بوتاکس بهتر است ورزش های سنگین را انجام ندهید و محل مورد نظر را نخوانید و یا از کیسه ای استفاده نکنید. اگر بوتاکس ابرو انجام می دهیم بهتر است تا ۱۲ روز از انجام تست خودداری کنید.

ترمیم بوتاکس چه عوارضی به همراه دارد؟

هم بوتاکس به طور کل عوارض چندانی به همراه ندارد اما ممکن است در بخش افراد بعد از ترمیم عوارضی دیده شود. روزبه برخی علائم طبیعی است و جای نگرانی ندارد مانند قرمز شدن محل تزریق بعد از بوتاکس احساس سوزش در آن محل و داشتن علائم سرماخوردگی به صورت خفیف. اما اگر بعد از بوتاکس علائم زیر را مشاهده کردید حتماً به پزشک مراجعه کنید:

  • اختلال در جویدن
  • اختلال در تکلم
  • ورم
  • گرفتگی صدا
  • تاری دید
  • تپش قلب
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • کهیر
  • شل شدن عضلات

چه عواملی باعث افزایش ماندگاری بوتاکس می شود؟

عامل متعددی وجود دارد که باعث افزایش ماندگاری بوتاکس می شود به طور مثال جنس پوست یکی از عوامل مؤثر در میزان ماندگاری بوتاکس است. برخی پوست ها دارای عضلات و ماهیچه های ضخیم هستند که ماندگاری بوتاکس را کاهش می دهد. همچنین سبک زندگی یکی دیگر از عواملی است که بر میزان ماندگاری بوتاکس تأثیر می گذارد. بهتر است بدانید که انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین میزان اثر بخشی بوتاکس را کاهش می دهد. در کنار تمامی این عوامل میزان چین و چروک ها و عمق آنها یکی دیگر از تأثیرگذارترین عوامل بر روی ماندگاری بوتاکس است.

بوتاکس چگونه انجام می شود؟

از آنجایی که میزان اثر بخشی بوتاکس دائمی نیست و بعد از گذشت زمان کاهش پیدا می کند لازم است که بعد از اولین تزریق ترمیم انجام شود. زمان دقیق ترمیم توسط پزشک تعیین می شود اما به طور کلی بعد از گذشت ۶ ماه تا یک سال ترمیم انجام می شود. در برخی موارد ممکن است چین و چروک ها عمیق تر شده باشند و گاهی ممکن است آثار کمتر از چین و چروک ها به جا مانده باشد به همین دلیل زمان تأمین بوتاکس بر اساس چین و چروک ها و ویژگی های بدن شما تعیین می شود. بعد از انجام بوتاکس رفتن به حمام ایرادی ندارد اما نباید با آب گرم حمام کنید همچنین نباید صورت را با آب داغ شستشو دهید یا از وان حمام، سونا و رفتن به حمام بخار و حمام آفتاب استفاده کرد. گرمای زیاد می تواند حالت بوتاکس را تغییر دهد و به همین دلیل توصیه می‌شود تا ۱۴ روز بعد از بوتاکس سعی کنید چه در مقابل نور آفتاب یا گرمای شدید قرار نگیرید.

برای تزریق بوتاکس در کرج به کجا مراجعه کنم؟

انتخاب پزشک خوب برای تزریق بوتاکس بسیار مهم است زیرا هنوز هم پزشکان ماهر هنگام استفاده از آن محتاط هستند. به این دلیل که اگرچه بوتاکس می‌تواند در صاف کردن چین و چروک‌ها مؤثر باشد، اما اگر به درستی صورت نگیرد، باعث شل شدن بیش از حد عضلات و در نتیجه افتادن پلک‌ها یا ایجاد ابروهای ناصاف می‌شود. پس حتماً مطمئن شوید که پیش پزشکی ماهر این کار را انجام می‌دهید، چرا که دوز تزریق و تکنیک آن باید به دقت کنترل شود. اگر به دنبال دکتر خوب برای بوتاکس در کرج هستید ما کلینیک پیشرفته دکتر شقایق انوشه در مهرشهر کرج را به شما پیشنهاد میکنیم. مرکز بوتاکس کلینیک زیبایی پوست، مو و لیزر دکتر شقایق انوشه کاملترین مجموعه های زیبایی در استان البرز و یکی از مجهزترین مراکز پوست و لیزر در ایران نیز می باشد که با مجوز وزارت بهداشت و درمان ، در زمینه خدمات زیبایی فعالیت می نماید . هدف اصلی کلینیک دکتر انوشه با شعار” زیبا به سبک خودت ” ارائه خدمات با کیفیت جهت سلامتی و جوانی و طراوت پوست و زیبایی شما به سبک خودتان می باشد.

از خدمات مرکز بوتاکس کلینیک می توان به رفع چین و چروک پیشانی با بوتاکس پیشانی در کرج ، رفع خطوط دور چشم با بوتاکس دور چشم در کرج ، رفع خطوط خرگوشی بینی با بوتاکس بینی در کرج ، کاهش تعرق زیر بغل با بوتاکس زیر بغل در کرج و کف دست ، رفع خط خنده با بوتاکس خط خنده در کرج ، بالابردن و لیفت ابرو با بوتاکس ابرو در کرج اشاره کرد.

شما در کنار تجربه کادر مرکز بوتاکس کرج کلینیک دکتر انوشه ، زیبایی به همراه آرامش خاطر با لبخند رضایت را تجربه خواهید کرد، شما میتوانید برای ویزیت و مشاوره مرکز بوتاکس مهرشهر در کلینیک دکتر انوشه ، با شماره ویژه 02691300898 تماس حاصل فرمایید.

Call Now Buttonتماس با کلینیک