بهترین روش جلوگیری از جوش بعد از لیزر موهای زائد

جلوگیری از بروز جوش بعد از لیزر موهای زائد

امروزه برای از بین بردن موهای زائد از روش‌های مدرن و تکنولوژی‌های مدرن استفاده می‌شود، روش های مانند الکترولیز، لیزر مو، لیزر خانگی و IPL که این روشها بسیار طرفدار پیدا کرده است. اما نکته قابل توجه برای از بین بردن موهای زائد این است که به دلایل مختلف این روش ها بر روی هر پوست تأثیرات متفاوتی را می گذارند.

لیزر موهای زائد چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

بعد از انجام لیزر عوارض جانبی مختلفی ممکن است بر روی پوست بیمار نمایان شود که این عوارض بر اساس میزان حساسیت های پوستی و گستردگی موهای زائد به وجود می آید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که عوارض بعد از لیزر در هر فرد متفاوت است، جوش یکی از عوارض جانبی اصلی آن می باشد که ممکن است در بیشتر افراد به وجود آید، حتی ممکن است در کنار جوش سایر عوارض پوستی هم بوجود آید، مانند:

  • خارش
  • سوزش
  • التهاب
  • تورم
  • تغییر رنگدانه های پوست
  • پوست پوست شدن
  • تیره یا روشن تر شدن بعضی از قسمت های تحت درمان لیزر

علت جوش زدن بعد از لیزر چیست؟

بعد از انجام لیزر یکی از عوارض شایع، به وجود آمدن جوش بدن در مناطق تحت درمان لیزر است، این جوش زدن علت‌های مختلفی دارد، مانند:

تنظیم نامناسب دستگاه لیزر بر اساس پوست و موی شما:

لیزر موهای زائد این گونه عمل می کند که پرتوی لیزر از پوست عبور می کند و به ملانین های یک ریشه جذب می شود و باعث ایجاد حرارت می شود و به واسطه حرارت فولیکول مو را میسوزاند و دیگر موهای زائد رشد نمی کنند، اگر اپراتور های لیزر، مهارت کافی را برای تنظیم تعداد پلاک و مدت زمان پلاک های لیزر متناسب با پوست و موی شما را نداشته باشند، بعد از انجام لیزر ممکن است که پوست شما جوش بزند.

حساس بودن پوست:

همه افراد دارای پوست یکسان نیستند به همین دلیل، وقتی افراد دارای پوست حساس تر از حالت معمولی هستند، این موضوع باعث می شود تا با کمترین تحریک جوش بزنند و پوستشان دچار التهاب شود که این حالت بیشتر در افرادی که پوست روشن دارند وجود دارد اما اگر کسی دارای پوست تیره باشد و به طور مناسب از دستگاه لیزر استفاده نکند ممکن است آن پوست هم جوش بزند.

اگر پوست حساسی دارید، بهتر است قبل از انجام لیزر برای جلوگیری از آسیب با متخصص پوست مشورت کنید تا برای پوست شما بهترین دستگاه موجود را به شما معرفی کنند.

چرب بودن پوست:

کسانی که دارای پوست چرب هستند معمولاً پوستشان دارای منافذ بسته است و انجام لیزر موهای زائد پوست آنها را تحریک می کند و این تحریک باعث می‌شود تا غدد چربی زیر پوست چربی بیشتری را ترشح کند، هر چقدر پوست چربی بیشتری تولید کند جوش بیشتری نیز می زند به همین دلیل افرادی که پوست چربی دارند معمولاً بعد از انجام لیزر جوش بیشتری روی سطح پوست آنها زده می‌شود.

وجود برخی بیماری‌های خاص:

عوارض جانبی لیزر مو با دستگاه های مختلف بر روی کسانی که دارای بیماری‌های خاص مثل عفونت پوستی، دیابت و اختلال در سیستم ایمنی هستند، خود را بیشتر نشان می دهد به خصوص جوش زدن بعد از لیزر که یکی از عوارض جانبی متداول در بین این افراد است.

بهداشتی نبودن هندیپس لیزر و آلودگی محیط:

بهداشتی بودن و تمیز بودن محیط لیزر بخصوص هندیپس لیزر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا آلودگی در این قسمت ها می تواند یکی از علت‌های اصلی جوش زدن بعد از لیزر باشد.

به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود محیطی را برای لیزر انتخاب کنید که بهداشتی و پاکیزه باشد، همچنین مطمئن شوید که قبل از انجام لیزر اپراتور هندیپس دستگاه را برای شما تعویض می‌کند، در این شرایط با استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت میتوان برای هر بیمار یک هندیپس جدید قرار داد.

رعایت نکردن نکات مراقبت های پوستی بعد از لیزر:

یکی از مراحل مهم بعد از انجام لیزر رعایت اصول مراقبتی است.

باید بعد از انجام لیزر به طور دقیق توصیه پزشک و متخصص اپراتور را گوش کرده و به آن عمل کنید به طور مثال در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب حتماً از ضدآفتاب استفاده کنید و بعد از انجام لیزر، از دوش آب گرم استفاده نکنید و به این نکته توجه داشته باشید که بعد از لیزر استفاده از سونا ممنوع است.

اگر شما این نکات مراقبتی را به خوبی رعایت نکنید ممکن است که بعد از انجام لیزر زمینه ی جوش زدن فراهم شود.

استفاده از دستگاه لیزر نامناسب:

یکی از بهترین دستگاه های لیزر که برای حذف موهای زائد استفاده می‌شود، دستگاه لیزر الکساندرایت است که این دستگاه می‌تواند بیشترین تأثیر را بر روی نابودی موهای زائد داشته باشد همچنین استفاده از این دستگاه عوارض جانبی را به بهترین شکل کاهش می دهد.

اگر هنگام لیزر از یک دستگاه مناسب با رنگ پوست خود استفاده نکنید احتمال بروز جوش در این شرایط زیاد است.

استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز دنیا در اثر گذاری، ماندگاری و راحتی زیباجو تاثیر زیادی دارد و مشکلات بعدی حاصل از لیزر مانند سوختگی و جوش را به شدت کاهش میدهد. دستگاه های پیشرفتهلیزر موهای زائد در کرجزیبایی را به شما هدیه می دهد.

– کلینیک زیبایی دکتر انوشه

تا چه زمانی جای جوش بعد از لیزر باقی می‌ماند؟

جای جوش بعد از لیزر یا جوش بعد از لیزر بیکینی یکی از عوارض بسیار آزاردهنده است اما اصلاً جای نگرانی ندارد چون بعد از مدتی از بین می رود.

جوش زدن، ملتهب شدن پوست، تورم، بی حسی و یا حتی در موارد بسیار شدید تاول های پوستی یا سوختگی در سطح پوست از عوارض جانبی لیزر موهای زائد است و این عوارض زمانی به وجود می آید که از یک دستگاه نامناسب استفاده شده باشد یا اپراتور لیزر مهارت های کافی را برای انجام این کار نداشته باشد اما اصلاً نگران نباشید زیرا معمولاً تمامی این عوارض بعد از گذشت یک هفته از بین می رود. جای جوش بعد لیزر پس از ۳ الی ۱۰ روز بهبود پیدا می کند. به این نکته توجه داشته باشید که اگر جوش های سطح پوست شما بعد از ۱۰ روز از بین نرفتند و به حالت غیرطبیعی درآمدن حتماً به متخصص مراجعه کنید.

چه راه هایی برای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر وجود دارد؟

اگر می خواهید ازجوش زدن بعد از لیزر جلوگیری کنید باید نکات زیر را رعایت کند:

جوش زدن بعد لیزر عوامل مختلفی دارد، همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که پوست لیزر شده نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد پس اگر بعد از انجام لیزر قصد خارج شدن از خانه را دارید حتماً از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید همچنین هیچ وقت بعد از لیزر پوست خود را برنزه نکنید و به هیچ عنوان آفتاب نگیرید یا در دستگاه سولاریوم پوست خود را برنزه نکنید زیرا این موارد باعث می‌شود که پوست شما جوش بزند و ملتهب شود.

سعی کنید که بعد از انجام لیزر پوست خود را در معرض حرارت قرار ندهید و با آب گرم حمام نکنید و به سونا بخار نروید.

بعد از انجام لیزر پوست بسیار حساس می‌شود به همین دلیل باید از برخورد مواد شیمیایی به پوست جلوگیری کنید زیرا برخی مواد شیمیایی مانند کلر باعث می شود تا پوست جوش بزند، سعی کنید تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر پوست خود را با شوینده هایی مانند صابون نشوید.

آیا با وجود جوش های ریز پوستی می توان از لیزر موهای زائد استفاده کرد؟

اگر شما دارای جوش های ریز باشید و موهای زائد شما بر روی این جوش ها رشد کرده باشند احتمال این وجود دارد که پس از انجام لیزر پوست شما ملتهب شود و معمولاً در این شرایط جوش بیشتری می زند اما اصلاً جای نگرانی ندارد زیرا با تخریب فولیکول های مو بعد از ۲ تا ۳ جلسه لیزر، جوش های سطح پوست از بین می رود.

اما اگر بعد از جلسه اول لیزر پوست تان به طور غیر طبیعی ملتهب شد حتماً به پزشک مراجعه کنید تا با داروهای مورد نیاز مشکل شما را برطرف سازد.

همچنین اگر شما از روش های قدیمی برای نابودی موهای زائد خود استفاده می کنید و بعد از انجام آن روش ها، پوست شما دچار جوش می شود بهترین گزینه برای از بین بردن موهای زائد انجام لیزر است.

یکی از دلایل اصلی جوش زدن پس از اصلاح موهای زیر پوستی است که لیزر می تواند تمامی موهای زیر پوستی را از بین ببرد و باعث می شود دیگر جوش نزنید پس بهترین گزینه برای نابودی موهای زائد استفاده از لیزر است.

چه روش‌هایی برای درمان جوش بعد از لیزر وجود دارد؟

اگر بعد از انجام لیزر دچار جوش های پوستی یا جوش بیکینی بعد از لیزر می شوید، می توانید نکات زیر را انجام دهید:

گذاشتن کیسه یخ بر روی قسمت‌های لیزر شده می‌تواند التهابات پوستی را کاهش دهد همچنین می توانید در صورت بروز جوش و التهابات پوستی یک لایه نازک از کرم یا پماد ضد جوش مثل زینک اکسید یا آلفا هیدروکسی را روی پوست خود بزنید.

اگر شما دارای پوست چرب می باشید حتما بعد از انجام لیزر دچار جوش می شوید بهتر است در این شرایط از بخور بابونه و رزماری استفاده کنید که منافذ پوست شما را باز کند زیرا این کار باعث می شود که چربی های اضافه پوست شما و جوش ها از بین برود.

یکی از مؤثرترین روش ها برای پوست هایی که بعد از لیزر دچار التهاب و جوش شده‌اند استفاده از ژل آلوورا است زیرا می تواند به سرعت التهاب و جوش را از بین ببرد.

آیا جای جوش های بعد از لیزر روی پوست باقی می ماند؟

جوش هایی که بعد از لیزر به وجود می‌آید معمولاً بین ۷ تا ۱۰ روز جای آنها باقی می ماند و از بین می رود زیرا جوش هایی که روی پوست به وجود می‌آید به دلیل لیزر نیستند بلکه علت آنها عدم رعایت اصول بهداشتی و توسعه پزشک است.

اگر جوش های صورت و بدن شما بعد از لیزر به شکل غیر طبیعی و شدید باشد حتماً باید به پزشک مراجعه کنید تا یک داروی ضد التهاب و ضد آکنه را برای شما تجویز کند در این شرایط جوش های شما از بین می رود و احتمال اینکه جای جوش روی سطح پوست باقی بماند بسیار کم است همچنین به این نکته مهم توجه داشته باشید که بعد از انجام لیزر برای درمان جوش بعد لیزر و درمان جوش های پوستی، از خود درمانی جلوگیری کنید زیرا ممکن است باعث تشدید جوش ها شود.

برای لیزر موهای زائد در کرج به کجا مراجعه کنم؟

مرکز پیشرفته لیزر موهای زائد کلینیک پیشرفته دکتر شقایق انوشه به عنوانبهترین لیزر کرجویژه لیزر خانم ها ولیزر آقایان کرجبه زیباجویان عزیز خدمات می دهد. مرکز پیشرفته لیزر کرج کلینیک دکتر انوشه با داشتن انواع دستگاه های لیزر پیشرفته و جدید ، کادر کاربلد و اپراتورهای با تجربه ، لیزر موهای زائد مستقیم زیر نظر پزشک و مشاوره قبل لیزر موهای زائد ، داشتن اپراتور های آقا و خانم ، داشتن فضای بزرگ با محیط امن و مستقل ، اختصاص پک بهداشتی مستقل برای زیباجویان از مجهزترین مرکز پیشرفته لیزر در ایران می باشد که شما میتوانید برای ویزیت و مشاورهمرکز لیزر مهرشهردر کلینیک دکتر انوشه ، با شماره ویژه 09124610686 تماس حاصل فرمایید.

Call Now Buttonتماس با کلینیک