کلاژن سازی پوست به روش ساده

ععوامل کاهش دهنده کلاژن در بدن

پروتئینی که با شکل دادن شبکه مولکولی، سبب ایجاد، حفظ و ترمیم یافتن سلول‌های جدید در بدن شود را کلاژن پوست می گوییم. کلاژن در لغت به معنای چسب است و ریشه آن از زبان یونانی گرفته شده. این پروتئین باعث به هم پیوستگی سلول‌های بدن می‌شود. کلاژن در قسمت‌های مختلف بدن وجود دارد، مثل: پوست، تاندون‌ها، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، رگ‌های خونی و سیستم گوارشی.

این پروتئین به استحکام و حالت کشسانی پوست کمک می‌کند. همچنین جایگزین کردن سلول‌های مرده پوست نیز به عهده این پروتئین است. اولین و مؤثرترین عامل کاهش آن افزایش و کهولت سن است. به همین دلیل است که با افزایش سن چروک‌های پوست بیشتر شده و پوست به اصطلاح پیر می‌شود. استرس نیز از عوامل مهم این اتفاق است و تأثیر چشمگیری در کاهش کلاژن در بدن دارد. همین طور می‌توان به عوامل دیگری مانند: رژیم غذایی نامناسب، مصرف سیگار و دخانیات و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب بدون استفاده از کرم‌های محافظت کنند. تمامی این عوامل به خودی خود می توانند در کاهش کلاژن در بدن تأثیر بگذارند.

چه مواد غذایی باعث افزایش کلاژن در بدن می‌شوند؟

روش‌های مختلف برای تولید کلاژن بیشتر

کلاژن‌ها از پیش ساز کلاژن یا پرو کلاژن‌ها به وجود می‌آیند. پروکلاژن نیز با ترکیب شدن دو اسیدآمینه پرولین و گلایسین در بدن تشکیل می‌شود. با قرار دادن برخی مواد غذایی در رژیم غذاییمان می‌توانیم به بدنمان در تولید کلاژن کمک کنیم. این مواد غذایی عبارتند از:

  • آنتوسیانیدین‌ها: این نوع آنتی اکسیدان در زغال اخته، توت سیاه، تمشک و گیلاس به فراوانی وجود دارد.
  • ویتامین A: به صورت بتاکاروتن در غذاهای گیاهی و غذاهایی که شامل گوشت حیوانات می‌شوند، وجود دارد.
  • ویتامین C: در انواع مرکبات، فلفل‌ها و توت‌ها به فراوانی وجود دارد.
  • پرولین: با مصرف لبنیات، جوانه گندم، کلم، سفیده تخم مرغ، مارچوبه و قارچ مقدار زیادی از این اسیدآمینه را وارد بدن خود می‌کنید.
  • گلایسین: مقدار بسیاری از این اسیدآمینه در پوست تخم مرغ و ژلاتین وجود دارد. همین طور اسیدآمینه گلایسین در غذاهایی که حاوی پروتئین هستند نیز وجود دارد.
  • مس: این ماده معدنی به مقدار فراوانی در گوشت، روغن آرگان، دانه کنجد، پودر کاکائو، پنیر و عدس یافت می‌شود.
  • علاوه بر موارد فوق، بدن برای تولید کلاژن به اسیدهای آمینه مختلف و پروتئین‌هایی با کیفیت بالا نیاز دارد که اینها را از مواد غذایی همچون گوشت، غذاهای دریایی، حبوبات، لبنیات و سویا تأمین می‌کند.

ساختار کلاژن به چه صورت است؟

هر مولکول کلاژن از سه زنجیره پروتئینی به وجود آمده که به دور هم پیچ خورده‌اند. مولکول‌های کلاژن به طور خاصی کنار هم قرار می گیرند و یک ریز رشته می سازند. برای تشکیل شدن یک رشته کلاژن تعداد بسیار زیادی از این ریز رشته‌ها به دور هم می پیچند تا رشته کلاژن را تشکیل دهند. هیدروکسی پرولین و هیدروکسی لیزین پیوند‌های هیدروژنی بین این رشته‌‌ها را تشکیل می دهند. درست‌ترین و صحیح‌ترین معنی و برداشت از واژه جوانسازی، افزایش کلاژن با تحریک کلاژن سازی پوست است. با پیشرفت علم روش‌های مختلفی برای انجام این کار به وجود آمده است که برخی از آنها عبارت‌اند از:

آر اف فرکشنال: این روش به عنوان بهترین و مؤثرترین روش جوان سازی پوست شناخته می‌شود. این روش نتایج بسیار مطلوبی در ساخت کلاژن بیشتر و رفع اثرات و نشانه‌های پیری پوست، خواهد داشت. برای خدمات آر اف فرکشنال در کرج میتوانید به کلینیک پیشرفته دکتر انوشه مراجعه نمایید.

مزوتراپی : در این روش با تزریق کردن موادی به پوست، تحریک به کلاژن سازی، ترمیم و بهبود بافت‌های پوستی می پردازند. خدمات مزوتراپی صورت در کرج در کلینیک دکتر انوشه ارائه میشود.

پی آر پی: در این روش پلاکت‌های غنی شده یا همان پی آر پی که از بدن خود فرد برمیدارند به نواحی و نقاطی که لازم است تزریق می‌کنند.

درماپن: وسیله‌ایست قلم شکل که با وارد کردن سوزن‌های ریز داخل پوست باعث کلاژن سازی بیشتر می‌شود.

میکرونیدلینگ: این روش برای درمان کردن زخم‌های ناشی از جوش، چین و چروک‌ها و آثار خراشیدگی بسیار مناسب است. خدمات مزونیدلینک در کرج در کلینیک دکتر انوشه اراده می شود.

برای جوانسازی پوست در کرج به کجا مراجعه کنم؟

جهت جوانسازی پوست درکرج میتوانید به کلینیک پیشرفته دکتر انوشه در مهرشهر کرج مراجعه نمایید. خدمات پوست با دستگاه پیشرفته آر اف فرکشنال در کرج و اندو آر اف در کرج و مزونیدلینگ صورت در کرج و مزوتراپی لک صورت در کرج و لیف با نخ در کرج در این کلینیک انجام میشود. شما در کنار تجربه کادر کلینیک دکتر انوشه ، زیبایی به همراه آرامش خاطر با لبخند رضایت را تجربه خواهید کرد، شما میتوانید برای ویزیت و مشاوره با شماره ویژه 02691300898 تماس حاصل فرمایید.

Call Now Buttonتماس با کلینیک