لیزر بر موی سفید یا قرمز یا خاکستری چه اثری دارد؟

اثر لیزر بر موی سفید یا قرمز یا خاکستری

امروزه استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد نسبت به روش های قدیمی بسیار طرف‌دار پیدا کرده است و می توان گفت که این روش به سرعت جای روش های قدیمی را برای از بین بردن موهای زائد می گیرد. احتمالاً شما هم قبل از اینکه بخواهید از لیزر موهای زائد استفاده کنید به خوبی راجع به آن مطالعه کرده باشید و بدانید که لیزر بر روی پوست های روشن و موهای تیره تر تأثیرگذاری بیشتری دارد اما ممکن است این سؤال پیش آید که استفاده از این تکنولوژی پیشرفته می تواند موهای سفید را از بین ببرد؟

ممکن است جواب این سؤال برای کسانی که به هر علت دارای موهای سفید هستند ناامیدکننده باشد، زیرا با وجود پیشرفت های گسترده در زمینه لیزر موهای زائد و به روز شدن این تکنولوژی، هنوز نمی‌تواند به طور کامل موهای زائد سفید، بلوند، خاکستری یا قرمز را از بین ببرد. ما قصد داریم تا برای شما نحوه عملکرد دستگاه لیزر و دلیل اینکه چرا لیزر نمی تواند موهای سفید و روشن را به طور کامل از بین ببرد را توضیح دهیم.

استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز دنیا در اثر گذاری، ماندگاری و راحتی زیباجو تاثیر زیادی دارد. کلینیک دکتر شقایق انوشه با یک فضای امن و مستقل و اپراتور های آقا و خانم با بکارگیری انواع دستگاه های پیشرفتهلیزر در کرجزیبایی را به شما هدیه می دهد.

تأثیر لیزر بر روی موهای قرمز

معمولاً می گویند لیزر در بین کسانی که موهای قرمز دارند جوابگو نیست و نمی تواند نتیجه مثبتی را از خود به جای بگذارد اما باید گفت که این موضوع برای همه افراد صادق نیست زیرا لیزر الکس این قدرت را دارد که موهای قرمز بدن را از بین ببرد در این شرایط تراکم موهای بدنتان و رنگ‌دانه های مو، قسمت مورد نظر را هم رنگ پوست شما تعیین می کند در نتیجه می توانید از لیزر استفاده کنید.

یکی از دلایل اصلی که موهای قرمز به وسیله لیزر از بین می رود، مکانیسم عمل اشعه های پر انرژی لیزر است زیرا برای لیزر از اشعه هایی استفاده می شود که تفاوت رنگ مو و پوست در لیزر اثر گذارند.

لیزر الکساندرایت به این شکل عمل می‌کند که رنگ‌دانه های ریشه مو را هدف قرار می دهد به همین دلیل می تواند موها را از بین ببرد و هیچ آسیبی به اطراف آن وارد نکند اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر لیزر نتواند تفاوت رنگ‌دانه های مو از پوست را تشخیص دهد، تأثیری نمی گذارد و موهای زائد را از بین نمی برد.

یکی از دلایل اصلی تأثیرگذاری بیشتر لیزر موهای زائد بر روی موهای تیره، دلیل تفاوت مو با رنگ پوست است زیرا در این شرایط پوست افراد روشن تر از موهای زائدشان است و لیزر می تواند به آسانی این تفاوت رنگ را تشخیص دهد اما در بین افرادی که موهای قرمز دارند تفاوت رنگ مو و پوستشان بسیار کم است و لیزر نمی تواند به خوبی این تفاوت را تشخیص دهد و همین دلیل ممکن است که پوست این افراد توسط لیزر بیشتر آسیب ببیند.

علت اصلی مؤثر نبودن لیزر بر روی موهای سفید

دستگاه های لیزر موهای زائد بر اساس ملانین و فولیکول های مو عمل می‌کنند و به آن وابسته هستند، زیرا ملانین یا همان رنگ‌دانه های مو انرژی را به خود جذب می کنند و از سوختگی پوست و آسیب دیدن قسمت های اطراف جلوگیری می کنند. همین رنگ‌دانه های ملانین موجود در مو باعث می‌شود تا لیزر موهای زائد به سایر بافت های بدن آسیبی وارد نکند و موها را از بین ببرد و از رویش مجدد آنها جلوگیری کند و نتیجه مطلوب را به همراه داشته باشد. اگر سطح ملانین پوست برای جذب این گرما و انرژی لیزر کافی نباشد، مو های زائد از بین نمی‌روند و ممکن است که به پوستتان صدمه وارد شود و باعث سوختگی شود. این موضوع باعث می‌شود تا کسانی که موهای بلوند، خاکستری یا سفید دارند به هیچ عنوان نتواند از لیزر موهای زائد استفاده کنند. معمولاً ملانین موجود در قسمت زیر بغل ها و یا بیکینی و سایر نواحی بدن به میزان کافی است که می‌توانند از لیزر استفاده کنند.

روش از بین بردن موهای سفید صورت

بالا رفتن سن و به وجود آمدن موهای سفید روی صورت کاملاً یک امر طبیعی است، زیرا با افزایش سن سطح ملانین در بدن کاهش پیدا می‌کند و این به این معناست که رنگ‌دانه هایی که باعث ایجاد رنگ در پوست و مو می شوند کمتر تولید می شود. در بین خانم ها پس از دوران یائسگی، موهای سفید و خاکستری زیادی روی صورت رشد می کند و آقایان با بالا رفتن سن، بر روی گوش ها و ابرو ها موهایشان موی سفید رشد می کند. برای از بین بردن موهای سفید هیچ چاره‌ای جز استفاده از روش های قدیمی وجود ندارد و می توانید با استفاده از این روش های قدیمی موهای زائد سفید را از بین ببرید. روش های مانند:

  • الکترولیز:

با این روش می‌توانید به طور دائمی موهای زائد را تحت نظر متخصص پوست از بین ببریم، زیرا در این تکنیک از یک سوزن نازک استفاده می شود که آن را به ما وارد می‌کنند و جریان برق از طریق این سوزن به داخل شلیک می‌شود و باعث از بین رفتن ریشه های مو می شود. این روش باعث می شود که موهای زائد از بین بروند.

  • اصلاح کردن با تیغ یا ژیلت:

در استفاده از این روش بهتر است ابتدا پوست خود را با آب گرم مرطوب کنید و مقداری از یک کرم اصلاح کننده را به صورت خود بزنید و سپس با تیغ یا ژیلت موهای صورت خود را اصلاح کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر نمی خواهید صورت شما زخم شود، تیغ را در جهت موهای خود روی صورت بکشید.

  • بند انداختن:

بند انداختن یکی از روش‌های قدیمی برای از بین بردن موها به خصوص موهای سفید است که این روش می‌تواند مو را از ریشه بیرون بکشد به همین دلیل باعث می‌شود سه تا هشت هفته تا رشد مجدد مو زمان ببرد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید از نخ بند استفاده کنید.

  • کرم موبر:

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنیذ استفاده از کرم موبر است زیرا مواد موجود در این کرم ها می توانند بافت ساقه مو و بخشی از ریشه آن را از بین ببرد که معمولاً دو هفته طول می کشد تا موها دوباره رشد کنند اما قبل از استفاده حتماً دستورالعمل روی بسته بندی آن را مطالعه کنید. مقدار کم از این کرم استفاده کنید و برای اینکه از حساسیت و آلرژی پوستی جلوگیری کنید قبل از استفاده مقداری از این کرم را روی قسمتی از صورت خود بزنید و مطمئن شوید که پوست شما نسبت به این کرم حساسیت ندارد در صورت بروز علائم مانند قرمزی، سوزش و خارش از این کرم استفاده نکنید.

اقدامات لازم برای لیزر موهای قرمز

اگر شما دارای موهای قرمزی هستید و دیگر نمی خواهید از روش های قدیمی مثل کرم های موبر و شیو کردن استفاده کنید ابتدا باید به متخصص پوست مراجعه کنید. هنگامی که تفاوتی در رنگ پوست و مو باشد حتی در افرادی که موهای قرمز دارند، انجام لیزر تأثیر گذار است و اگر رنگ‌دانه های پوست و مو متفاوت باشد لیزر موهای زائد کاملاً جواب می دهد. معمولاً افرادی که دارای موهای قرمز هستند رنگ‌دانه های کمتری دارند و این ویژگی باعث می شود تا نسبت به افرادی که موهای تیره دارند برای لیزر جلسات بیشتری داشته باشند تا به نتیجه دلخواه خود برسد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که همیشه لیزر برای کسانی که دارای موهای قرمز رنگ هستند جوابگو نیست و ممکن است در افرادی که دارای موهای قرمز تیره و یا ضخیم تر هستند مؤثر باشد. در چنین شرایطی توصیه می شود برای گرفتن نتیجه بهتر علاوه بر مشورت با پزشک، تعداد جلسات خود را افزایش دهید تا به طور کامل به نتیجه دلخواه خود برسید.

تأثیرات لیزر بر روی موهای خاکستری

در هر شرایطی میزان تأثیر گذاری لیزر به تفاوت بین رنگ پوست و موی فرد بستگی دارد به همین دلیل است که لیزر موهای زائد بر روی موهای سیاه یا قهوه‌ای تیره تأثیر بیشتری می گذارد اما اگر شما دارای موهای خاکستری و سفید، بلوند یا قرمز هستید و فکر می‌کنید که لیزر می تواند به خوبی موهای زائد شما را از بین ببرند روش‌های دیگری برای این کار وجود دارد. در بین افرادی که دارای موهای روشن و سفید هستند ملانین کافی در ساختار فولیکول مو وجود ندارد به همین دلیل لیزر نمی‌تواند به خوبی تأثیر خود را نشان دهد اما روش های دیگری مانند الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد این افراد وجود دارد ولی باید گفت که نتیجه این روش مانند لیزر ماندگار نیست اما می‌تواند تا حد زیادی می‌توان از رشد موهای زائد جلوگیری کند. در روش الکترولیز تک تک این تارهای مو مورد هدف قرار می گیرند اما در انجام لیزر چندین تار با هم مورد هدف قرار می گیرد به این ترتیب زمان کمتری نیاز دارد. توصیه می شود اگر قصد لیزر موهای زائد خود را دارید قبل از اینکه سفید یا خاکستری شوند اقدام کنید تا بتوانید به راحتی در مدت کوتاه با انجام لیزر موهای زائد خود را از بین ببرید و همچنین به این نکته توجه داشته باشید که قبل از انجام لیزر بهتر است با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا با بررسی شرایط تشخیص دهد که لیزر برای شما جواب می دهد یا نه.

برای لیزر موهای زائد در کرج به کجا مراجعه کنم؟

مرکز پیشرفته لیزر موهای زائد کلینیک پیشرفته دکتر شقایق انوشه به عنوان بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در کرج ویژه لیزر خانم ها و لیزر آقایان در کرج به زیباجویان عزیز خدمات می دهد. مرکز پیشرفته لیزر کرج کلینیک دکتر انوشه با داشتن انواع دستگاه های لیزر پیشرفته و جدید ، کادر کاربلد و اپراتورهای با تجربه ، لیزر موهای زائد مستقیم زیر نظر پزشک و مشاوره قبل لیزر موهای زائد ، داشتن اپراتور های آقا و خانم ، داشتن فضای بزرگ با محیط امن و مستقل ، اختصاص پک بهداشتی مستقل برای زیباجویان از مجهزترین مرکز پیشرفته لیزر در ایران می باشد که شما میتوانید برای ویزیت و مشاوره مرکز لیزر مهرشهر در کلینیک دکتر انوشه ، با شماره ویژه 02691300898 تماس حاصل فرمایید.

Call Now Buttonتماس با کلینیک