علت سیاهی زیر چشم و راههای رفع آن

علت سیاه شدن زیر چشم چیست؟

وجود سیاهی زیر چشم می تواند زیبایی چشمان شما را تحت تاثیر قرار دهد و ممکن است باعث مسن تر نشان دادن شما شود.

سیاهی زیر چشم یکی از مشکلات رایج در بین تمامی افراد در سنین مختلف است که باعث می‌شود تا شفافیت و زیبایی صورت و زیر چشم از بین برود.

تیرگی و سیاهی در تمام نقاط بدن می تواند یکی از عوامل آزار دهنده باشد اما زیر چشم یکی از نقاط بسیار حساس و قابل رویت است به همین دلیل در صورت بروز تیرگی زیر چشم سعی می‌کنیم با استفاده از کرم های مختلف آن را بپوشانیم.

بهتر است قبل از اینکه به دنبال راه درمان برای این مشکل باشید به دنبال علت بروز این سیاهی باشید تا بتوانید بهتر آن را درمان کنید.

چه دلایلی باعث بروز سیاهی زیر چشم میشود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث سیاهی و تیرگی زیر چشم شود.

برای درمان بهتر است ابتدا دلایل بروز سیاهی زیر چشم خود را پیدا کنید و سپس بر اساس آن به دنبال روش های درمانی برای رفع تیرگی باشید.

دلایل مختلف در به وجود آمدن تیرگی زیر چشم:

برنامه غذایی ضعیف:

نداشتن برنامه غذایی مناسب می تواند باعث به وجود آمدن تیرگی در زیر چشم های شما شود.

اگر شما در طول روز یک برنامه غذایی مناسب نداشته باشید با کمبود انواع ویتامین ها و مواد معدنی روبرو می‌شوید، این کمبود می تواند باعث بروز تیرگی زیر چشم شما شود.

اگر در برنامه غذایی خود به میزان کافی میوه و سبزیجات نداشته باشید باعث سیاهی و تیرگی پوست شما می شود.

همچنین سعی کنید از غذاهای استفاده کنید که دارای ویتامین دی هستند مانند ماهی تن و تخم مرغ که حاوی ویتامین دی هستند و باعث درخشش پوست شما می شوند.

از خوردن غذاهای فست فود خودداری کنید زیرا این غذاها دارای مقدار زیادی نمک مخفی هستند که باعث مسدود شدن رگ های خونی زیر چشم شما می شوند.

استفاده از نوشیدنی های کافئین دار می تواند باعث سیاهی پوست زیر چشم شما شود به همین دلیل توصیه می شود از خوردن این گونه نوشیدنی ها مانند قهوه تا مدتی خودداری کنید.

کم آب شدن بدن:

آب یکی از اصلی ترین عناصر برای بدن است به همین دلیل بدن به طور روزانه به مقدار زیاد آب نیاز دارد.

نوشیدن آب و کم آب شدن بدن باعث می شود پوست و تمامی اعضای بدن تحت تاثیر قرار بگیرد. یکی از علت های به وجود آمدن سیاهی زیر چشم کم آبی بدن است به همین دلیل توصیه می‌شود به طور روزانه به مقدار کافی آب بنوشید تا پوستی شفاف و روشن داشته باشید.

بهتر است در طول روز قبل از اینکه احساس تشنگی کنید آب بنوشید و اجازه ندهید که آب بدن شما کم شود.

تاثیرات ژنتیک در بروز سیاهی زیر چشم:

ژنتیک یکی از عوامل تاثیر گذار در به وجود آمدن انواع بیماری ها و مشکلات در بدن است که نمی‌توان آن را کنترل کرد زیرا از پدر و مادر به طور ژنتیکی به ما به ارث میرسد.

اگر پدر یا مادر شما دارای سیاهی زیر چشم باشد احتمال بروز سیاهی زیر چشم شما افزایش پیدا می‌کند.

وجود بی نظمی در تجمع رنگدانه های زیر چشم:

گاهی اوقات ممکن است دلیل بروز سیاهی زیر چشم بی نظمی رنگدانه های پوست باشد. یکی از دلایل شایع این بی نظمی در رنگدانه ها هیپرپیگمانتاسیون است که در آن قسمت هایی از پوست تیره میشود. وجود آکنه، لوپوس و اگزما می تواند باعث بروز بی نظمی در تجمع رنگدانه ها شود.

کمبود خواب:

بدن انسان در طول شبانه روز به ۷ الی ۸ ساعت خواب نیاز دارد.

کمبود خواب یا خواب بیش از حد می تواند تاثیراتی را بر روی پوست و بدن بگذارد.

کم خوابی یا کمبود خواب می‌تواند باعث به وجود آمدن رنگ پریدگی در پوست شود و در این شرایط رگ های خونی زیر پوست مشهود تر می شوند. بنابراین می توان گفت کم خوابی می تواند باعث به وجود آمدن تیرگی در زیر چشم شود پس بهتر است برای جلوگیری از سیاهی زیر چشم برنامه منظمی برای خواب خود داشته باشید.

سن:

در شرایط عادی پوست صورت بخصوص پوست زیر چشم انسان بسیار نازک است و در هنگام لمس کردن باید این کار را خیلی لطیف انجام دهید اما با افزایش سن پوست زیر چشم نازک تر می شود و به دلیل کاهش کلاژن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست میدهد . بلافاصله بعد از کاهش کلاژن پوست زیر چشم رنگ تیره به خود میگیرد.

وجود حساسیت های غذایی:

اگر بدن نتواند غذایی را به خوبی هضم کند تاثیرات آن را بر روی پوست نشان می دهد به طور مثال برخی افراد برای هضم شیر دچار مشکل هستند که این موضوع باعث سیاهی زیر چشم میشود.

اگر احساس می‌کنید به بعضی از مواد غذایی حساسیت دارید می توانید با انجام تست حساسیت غذایی متوجه شوید که بدنتان به چه غذاهایی حساسیت دارند تا به راحتی از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید

چه درمان خانگی برای رفع سیاهی زیر چشم وجود دارد؟

همانطور که گفته شد درمان سیاهی زیر چشم به علت آن بستگی دارد، بنابراین بهتر است قبل از شروع درمان های خانگی به دنبال علت تیرگی زیر چشم خود باشید و بر اساس آن از روش‌های مختلف استفاده کنید.

برخی از روش های متداول برای رفع سیاهی زیر چشم:

استفاده از کمپرس سرد باعث کاهش تورم و کوچک شدن رگ های خونی می شود و می‌تواند پف و سیاهی زیر چشم را کاهش دهد. بنابراین بهتر است چند تکه یخ را بین یک پارچه تمیز قرار دهید و روی چشمان خود بگذارید. همچنین می توانید یک حوله را با آب سرد خیس کنید و آن را مدت ۲۰ دقیقه روی پوست چشمان خود بگذارید.

یکی از روش‌هایی که می‌تواند باعث کاهش تیرگی زیر چشم شود داشتن خواب کافی است. به همین دلیل بهتر است در طول شبانه روز به میزان کافی بخوابید تا سیاهی و تیرگی زیر چشم شما کاهش پیدا کند. روزانه بین ۷ الی ۸ ساعت خواب برای بدن کافی است.

همانطور که میزان خواب بر روی تیرگی زیر چشم تاثیر دارد نحوه خوابیدن هم می‌تواند در بروز تیرگی چشم تاثیر بگذارد. بهتر است در هنگام خوابیدن سر خود را بالا نگه دارید یا با قرار دادن چند بالش سر و گردن خود را به سمت بالا نگه دارید زیرا تجمع مایعات زیر چشم باعث به وجود آمدن پف و تورم می‌شود.

در صورت وجود تیرگی زیر چشم می توانید از چای کیسه ای استفاده کنید.

استفاده از چای سبز کیسه ای باعث بهبود سیاهی زیر چشم شما می شود زیرا این چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است که می‌تواند موجب بهبود گردش خون و تنگ شدن عروق خونی شود، همچنین می‌تواند تجمع مایعات زیر پوست را کاهش دهد.

برای استفاده از چای کیسه ای می توانید از دو کیسه چای سیاه یا سبز استفاده کنید و آنها را به مدت ۵ دقیقه در آب گرم خیس کنید و سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید، بعد از سرد شدن روی کیسه ای را حدود ۲۰ دقیقه روی چشمان بسته خود قرار دهید.

چه درمان های پزشکی برای رفع تیرگی زیر چشم وجود دارد؟

برای کاهش تیرگی زیر چشم درمان های دارویی و پزشکی متعددی وجود دارد که می تواند به طور موثر و دائمی تیرگی های زیر چشم را از بین ببرد. مانند:

  • استفاده از لایه بردار های شیمیایی برای کاهش تجمع رنگدانه ها در زیر چشم
  • استفاده از جراحی لیزری برای افزایش استحکام پوست زیر چشم
  • استفاده از تاتو های پزشکی برای تزریق رنگدانه به قسمت های نازک پوست
  • استفاده از فیلر های بافتی که باعث پنهان شدن رگ های خونی می‌شود
  • استفاده از ملانین که موجب تغییر رنگ پوست زیر چشم میشود
  • حذف چربی و پوست اضافه زیر چشم

برای استفاده از این روش‌های درمانی بهتر است با پزشک مشورت کنید تا بر اساس میزان تیرگی و علت به وجود آمدن تیرگی زیر چشم شما روش موثر را انتخاب کند.

برای تزریق فیلر زیر چشم در کرج به کجا مراجعه کنم؟

انتخاب پزشک خوب برای تزریق فیلر زیر چشم در کرج به دلیل حساسیت محل تزریق بسیار مهم است اگر به دنبال دکتر خوب برایفیلر زیر چشم در کرجهستید ما کلینیک پیشرفته دکتر شقایق انوشه در مهرشهر را به شما پیشنهاد میکنیم. مرکز تزریق ژل زیبایی کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر شقایق انوشه کاملترین مجموعه های زیبایی در استان البرز و یکی از مجهزترین مراکز پوست و لیزر در ایران نیز می باشد که با مجوز وزارت بهداشت و درمان، در زمینه خدمات زیبایی فعالیت می نماید .

تزریق فیلر زیر چشم آقایان در کرج و خانم ها از بهترین روش های جوانسازی پوست است که با تزریق ژل باعث رفع سیاهی، گودی، چروک های ریز، پف زیر چشم می شود و حجم از دست رفته زیر چشم را برگرداند. هدف اصلی کلینیک دکتر انوشه با شعار” زیبا به سبک خودت ” ارائه خدمات با کیفیت جهت سلامتی و جوانی و طراوت پوست و زیبایی شما به سبک خودتان می باشد.

شما در کنار تجربه کادر مرکز تزریق فیلر کرج کلینیک دکتر انوشه ، زیبایی به همراه آرامش خاطر با لبخند رضایت را تجربه خواهید کرد، شما میتوانید برای ویزیت و مشاوره تزریق ژل زیر چشم کرج در کلینیک دکتر انوشه ، با شماره ویژه 02691300898 تماس حاصل فرمایید.

Call Now Buttonتماس با کلینیک