روش های از بین بردن موهای زائد صورت و بدن

همه افراد در سرتاسر دنیا به دنبال این هستند تا موهای برخی از قسمت بدنشان را از بین ببرند و از دست موهای زائد خلاص شوند.

در آقایان موهای زیر بغل و ناحیه شرمگاهی، خط ریش روی گونه و زیر گردن موهای زائد محسوب می شود که به دنبال روشی برای از بین بردن آنها هستند و برای خانم ها می توان گفت که تمام موهای بدن جزء موهای زائد و اضافی محسوب می شوند که همه افراد به دنبال روش های هستند تا بتوانند موهای زائد بدن خود را از بین ببرد. امروزه راه های زیادی وجود دارد که می تواند موهای زائد را از بین ببرد. تمامی قسمت های بدن به جز کف پا و کف دست، لب‌ها و بخشی از ناحیه شرمگاهی دارای مو هستند که بر روی سطح پوست رشد می کند، این موها در دوران کودکی بسیار نازک و کمترین است اما با گذشت دوران بلوغ این موها متراکم تر و واضح تر می شوند، این تغییرات در بین آقایان بیشتر و چشمگیر تر از خانم ها است بخصوص در بین آقایان ایرانی که دارای بدن پر مویی هستند. برای خانم ها بعد از گذشت سن بلوغ رشد موهای زائد افزایش پیدا می کند و ممکن است در برخی از زنان به دلیل مشکلات ژنتیکی و یا ارثی پرمو تر از دیگران باشند، همچنین ممکن است علت پر مو بودن خانم ها وجود برخی بیماری ها مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان باشد.

رشد طبیعی و غیر طبیعی موهای زائد

رشد طبیعی مو:

به طور طبیعی همه انسان ها در قسمت هایی از بدنشان دارای موهایی هستند که به هر دلیلی جز موهای اضافی و زائد شناخته می شود معمولاً برای خانم ها موهای اضافی ابرو، دست، پا و ناحیه ی بیکینی موهای اضافه محسوب می‌شوند و برای آقایان ریشه روی گونه، موهای گوش، باسن و پشت و قسمت هایی از ناحیه تناسلی جزء موهای زائد محسوب می شوند. وجود مو در تمامی این قسمت ها این امر بسیار طبیعی است که این موهای زائد به طور طبیعی رشد خود را دارند که همه ما ترجیح می دهیم تا آنها را از بین ببریم.

پایپرتریکوز:

این مشکل زمانی به وجود می‌آید که رشد موهای زائد بر اثر تحریکات هورمونی حالت غیر طبیعی پیدا می کند که معمولاً این تغییر خود را بر روی موهای ضخیم صورت، شکم، پشت و سینه خانم ها نشان می دهد. همچنین علت بروز هایپرتریکوز می‌تواند ارثی باشد و به دلیل مشکلات هورمونی به وجود بیاید.

هیرسوتیسم:

اگر رشد موهای بدن خانم ها شبیه به الگوی رشد موهای بدن مردان شود می توان گفت که این فرد دچار هیرسوتیسم یا همون پرمویی شده است. منظور از الگوی رشد موی مردانه رشد مو در صورت به شکل ریش است. برخی بیماری‌ها مانند تنبلی تخمدان و سندروم کوشینگ یا مصرف برخی داروها می‌تواند باعث به وجود آمدن هیرسوتیسم شوند.

روش های از بین بردن موهای زائد

راه هایی که برای حذف موهای زائد وجود دارد را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

اپیلاسیون:

گفته می شود که فولیکول را تخریب می کند و به طور دائم باعث حذف موهای زائد می شود. متأسفانه در کشور ما این واژه به یک راه و روش اشتباه نسبت می‌دهند که در آن برای حذف موهای زائد از بسیار یک ماده استفاده می‌شود ولی اپلاسیون به روش‌هایی مانند لیزر گفته می شود.

دپیلاسیون:

به روش های گفته می‌شود که موهای زائد را به طور موقت از بین می برد این روش تأثیری روی پیاز مو و فولیکول آن ندارد و فقط ساقه مو از بین می برد و به هر روشی به غیر از الکترولیز و لیزر گفته می شود.

به طور کلی روش های زیر برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود:

  • کندن موها با موچین
  • بند انداختن و ماشین های اپل ایدی
  • وکس کردن شامل انواع وکس داغ، گرم، سرد و موم می شود.
  • کرم های موبر
  • بلیچینگ
  • اصلاح و شیو
  • لیزر موهای زائد
  • IPL

کدام روش برای نابودی موهای زائد مناسب است؟

  • برای اینکه بدانید کدام روش برای حذف موهای زائد شما مناسب است با یک به این دو مورد توجه کنید:
  • ابتدا باید ببینیم علت رشد موهای زائد شما چیست و بررسی کنید که رشد موهای زائد شما طبیعی است یا به خاطر علت های دیگر افزایش پیدا کرده است.
  • در حالت دوم اگر موهای زائد شما به هر دلیلی دچار افزایش رشد شده باشد باید علت را پیدا کنید و آن را از بین ببرید، پس با مشورت پزشک بعد از بررسی علت رشد موها یک روش مناسب را برای از بین بردن مو های زائد خود انتخاب کنید. بررسی کنید که کدام روش برای شرایط شما مناسب تر است.

شما باید بر اساس شرایط پوستی خود و نکاتی که مربوط به پوست شما است بررسی کنید و ببینید کدام یک از روش‌های از بین بردن موهای زائد برای شما متناسب است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد

لیزر به پرتو های پر انرژی نور گفته می شود که طول امواج یکسان دارد این روش می تواند بدون آسیب زدن به پوست به عمق آن نفوذ کند و فولیکول ها را تخریب کند، در این روش از دستگاه های لیزر مختلفی استفاده می شود که از هر کدام از آنها بر اساس ویژگی‌های فرد استفاده می شود. این روش بسیار کم دردسر تر از سایر روش های حذف دائمی مو است و درد و عوارض آن نسبت به روش‌های دیگر مانند الکترولیز کمتر است.

در لیزر سرعت حذف موهای زائد بالاتر است و ممکن است کل دوران درمانی حدود ۹ ماه طول بکشد که در این دوران حدود ۷۵ تا ۹۰ درصد موها حذف می شود. همچنین می‌توان با لیزر موهای زائد تمام نقاط بدن را بدون هیچ گونه درد و ناراحتی از بین برد و به دلیل اینکه تعداد جلسات کمتری دارد ارزان‌تر از الکترولیز است. استفاده از لیزر ممکن است نیاز به جلسات ترمیمی داشته باشد که بر اساس پوست و موی فرد زمان درباره ی این جلسات تعیین می شود، در کسانی که دارای پوست تیره هستند یا دارای موهای روشن هستند تأثیر ندارد.

روش حذف موهای زائد با لیزر خانگی IPL

این روش لیزر نیست اما مانند لیزر دارای پرتوهای نوری قدرتمند است، دستگاه IPL قابل حمل است و اندازه آن مانند یک ماشین اصلاح یا سشوار مسافرتی است اما دستگاه های قدرتمندی هم وجود دارند که قابل حل نیستند و فقط در کلینیک ها وجود دارد. عملکرد این دستگاه مانند لیزر است که پرتوهای نوری آن جذب رنگدانه های پوست می شود و با گرم کردن فولیکول به آن آسیب می‌زنند و بر این اساس مو های زائد را از بین می برد. این روش نسبت به سایر روش های الکترولیز و لیزر درد و ناراحتی کمتری نسبت به سایر روش ها دارد ، اما استفاده از این روش موهای زائد کمتری را نسبت به سایر روش ها از بین می برد همچنین این روش فقط بر روی موهای ضخیم و تیره جوابگو است و تأثیری بر روی پوست های تیره و سبزه ندارد.

روش های دائمی نابودی موهای زائد

اگر شما به دنبال روش هایی هستید که به طور دائمی موهای زائد شما را حذف کند پس بهتر است این مطالب را با دقت بخوانید، زیرا همه افراد با روش های حذف موقت موی زائد آشنا هستند و استفاده از چند نوع آن را نیز دارد ولی اطلاعات چندانی درباره روش های دائمی حذف موی زائد اطلاعات چندانی ندارند.

روش حذف موی زائد با الکترولیز :

در این روش کل الکترود به اندازه یک تار مو به درون فولیکول مو وارد می شود که به این الکترود سوزن گفته می شود سپس به وسیله آن جریان الکتریکی درون فولیکول فرستاده می شود تا غیر فعال شود.

بر این اساس رشد مو متوقف می شود. در روش الکترولیز رنگ مو و پوست هیچ محدودیتی ایجاد نمی کند و می تواند حتی موهای سفید را از بین ببرد همچنین بعد از اتمام دوران درمان دیگر نیازی به جلسات سالانه ندارد. برای در این روش تعداد جلسات بسیار زیاد است به خصوص در قسمت هایی که بسیار وسیع است مانند موهای پا، همچنین برای حذف موهای زائد قسمت بیکینی ممکن است تا ۳۰ جلسه این کار طول بکشد. در روش الکترولیز درد و ناراحتی بیشتری نسبت به لیزر دارد قبل از شروع جلسات از قرص مسکن استفاده می شود و ممکن است که عوارض و خطرات بیشتری نسبت به لیزر داشته باشد.

برای لیزر موهای زائد در کرج به کجا مراجعه کنم؟

مرکز پیشرفته لیزر موهای زائد کلینیک پیشرفته دکتر شقایق انوشه به عنوانبهترین لیزر کرجویژه لیزر خانم ها ولیزر آقایان کرجبه زیباجویان عزیز خدمات می دهد. مرکز پیشرفته لیزر کرج کلینیک دکتر انوشه با داشتن انواع دستگاه های لیزر پیشرفته و جدید ، کادر کاربلد و اپراتورهای با تجربه ، لیزر موهای زائد مستقیم زیر نظر پزشک و مشاوره قبل لیزر موهای زائد ، داشتن اپراتور های آقا و خانم ، داشتن فضای بزرگ با محیط امن و مستقل ، اختصاص پک بهداشتی مستقل برای زیباجویان از مجهزترین مرکز پیشرفته لیزر در ایران می باشد که شما میتوانید برای ویزیت و مشاورهمرکزلیزر مهرشهردر کلینیک دکتر انوشه ، با شماره ویژه 02691300898 تماس حاصل فرمایید.

Call Now Buttonتماس با کلینیک